افزایش فروش در سایت فروشگاهی

 افزایش فروش اینترنتی

تکنولوژی و اینترنت تمام دنیا را متحول کرده است و بسیاری از خرید و فروش ها نیز از حالت سنتی خود خارج گردیده و رنگ و بوی تازه ای را در دهه اخیر به خود گرفته است. فروش اینترنتی هر روز بیش از پیش طرفدارانی پیدا می کند و سایت های فروشگاهی بسیاری طراحی و ساخته شدند. افزایش فروش در سایت فروشگاهی در سالهای اخیر به وضوح دیده می شود ولی اینکه چه سایتی در فروش اینترنتی موفق عمل می کند و از میزان فروش خود رضایت دارد به فاکتورهای زیادی وابسته است. اگر شما نیز سایت فروشگاهی دارید و یا قصد پیوستن به این گروه از افراد را دارید، بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

افزایش فروش در سایت فروشگاهی

بالا بردن بازدیدکنندگان خود به خود باعث افزایش فروش شما خواهد شد که اینکار مستلزم پروسه سئو و دیجیتال مارکتینگ می باشد که در این مطلب نمی گنجد. در این مقاله راه هایی که در ارتباط با طراحی سایت و استراتژی فروش می باشد صحبت خواهیم کرد چند عامل که موجب افزایش فروش در سایت فروشگاهی می شود عبارتند از:
  • استفاده از تصاویر با کیفیت برای محصولات

وقتی صحبت از خرید کالایی می شود اولین مسئله دیدن آن می باشد. اینکه ظاهر یک کالا چه تاثیری روی خریداران می گذارد برکسی پوشیده نیست و چون محصول به صورت آنلاین به فروش می رسد و کاربر نمی تواند آن را حضورا قبل از خرید ببیند، تصاویر کالا از جهات و رنگ های متنوع مشتری را ترغیب کرده وآن تصاویر اگر با کیفیت باشند می توانند اعتماد مشتریان را بدست آورند.
 
  • توضیحات محصول

فرض کنید وارد فروشگاهی می شوید و قصد خرید یک وسیله را دارید. بسته به اینکه این محصول چیست سوالاتی برای شما ایجاد می شود. هنگام نوشتن توضیحات هر محصول به سوالات مشتریان فکر کنید و خود را بعنوان یک خریدار در نظر بگیرید. تصور کنید قصد خرید یک بلوز یا شلوار را دارید، سوالاتی مانند چه رنگ هایی دارد؟ سایز بندی آن به چه صورت است؟ آیا سایز شما را دارد؟ بررسی ابعاد در صورت نداشتن امکان پرو و جنس آن از چیست و ... . قطعا برای خرید اینترنتی این سوالات مشابه خواهد بود و شما باید توضیحات کاملی را برای محصولات بنویسید. درمورد محصولات دیجیتالی مسلما سوالات کمی تخصصی تر می شود و باید جوانب فنی کار نیز بیان گردد. 
توضیحات کامل و تخصصی تاثیر شگرفی بر خریداران می گذارد و احساس اطمینان نسبت به انتخابشان آن ها را به خرید نهایی سوق می دهد. 
  • نحوه پرداخت و ارسال

برخی از مردم کشورمان هنوز خود را به صورت کامل با تکنولوژی وفق نداده اند و رمز اینترنتی خود را برای فروش از بانک ها دریافت نکرده اند ویا نحوه پرداخت را نمی دانند. این امکان که بتوانند هنگام دریافت کالا، مبلغ آن را پرداخت کنند باعث تشویق خرید آنها به صورت اینترنتی می شود. از سویی دیگر اینکه ارسال رایگان باشد یا نه مخاطبان را تشویق به خرید از شما می کند. اگر مقدور می باشد که ارسال را رایگان انجام دهید حتما به این مورد توجه ویژه داشته باشید.
  • چت و پشتیبانی آنلاین

اشخاص زیادی ترجیح می دهند به صورت آنلاین با شما ارتباط برقرار کنند و سوالات خود را بپرسند. مثلا کارمندان زمانی که در محیط کار هستند نمی توانند با صحبت کردن پای تلفن تمرکز همکاران خود را برهم زنند و چت برایشان راحتتر می باشد. از سویی برای تماس تلفنی ممکن است زمان زیادی پشت خط بمانند و این صف انتظار ازار دهنده و وقت گیر است.
  • بررسی افرادی که از یک مرحله ای به بعد خرید را رها می کنند

آنالیز کردن خریدارانی که تا مثلا مرحله سبد خرید پیش می روند اما خرید نهایی را انجام نمی دهند. اینکه دلایل آنان چه بوده و تلاش برای رفع نواقص سایت تاثیر بسزایی در روند رو به رشد نرخ خریداران خواهد داشت.
  • ایجاد حس اعتماد

با داشتن آرم هایی مانند اینماد و قسمت نظرات مردم می توان ایجاد حس اعتماد کرد.
  • قیمت کالا و مقایسه

مطمئنان اولین سوالی که خریداران از فروشنده می پرسند قیمت محصول است. تمامی محصولات را با قیمت در سایت قرار دهید تا کاربران بتوانند براساس توضیحات و قیمت کالا و تصاویر مقایسه های مدنظرشان را انجام دهند.