بهبود سرعت در طراحی سایت

بهبود سرعت در طراحی سایت

افزایش سرعت یکی از مهم ترین مواردی است که یک سایت باید داشته باشد که ممکن است طراحان این نکته مهم را فراموش کنند و در زمان انجام پروژه ، طراحی و برنامه نویسی آن را در نظر نگیرند ولی شما به عنوان صاحبان و مدیران وب سایت ها باید از طراحتان بخواهید که بهینه سازی سرعت سایت جزء مهم ترین بخش های سایت می باشد .
شاید هنوز هم عده ای فکر میکنند که افزایش سرعت سایت و بهینه سازی سرعت مربوط به سرورها می باشد. به همین دلیل در ادامه به توضیحاتی درباره عواملی که در افزایش سرعت لودینگ سایت تاثیر می گذارد می پردازیم.
سرعت پایین یک وب سایت تاثیرات منفی زیادی را با خود به همراه دارد که در بد ترین حالت، ممکن است کاربر سایت شما را ترک کند چون بخاطر کندی سایت او مجبور است زمان زیادی را صرف بارگذاری اطلاعات سایت شما کند و همین مساله باعث نارضایتی و ترک محیط کاربری می شود و در واقع سرعت پایین می تواند یکی از دلایل شکست یک وب سایت شود.
کاربر در برخورد با یک وب سایتی که سرعت آن پایین می باشد حس ضعف برند و کسب و کار شما به او دست می هد که این به ضرر شما می باشد و به مرور باعث کاهش بازدید کننده می شود بخصوص اگر یک سایت فروشگاهی باشد که در آن سرعت حرف اول را میزند حالا شما فکر کنید که چنین سایتی دارای سرعت پایینی باشد در این صورت منجر به ترک کاربر و کاهش فروش و سود شما می شود.
اگر بخاطر داشته باشید یکی ازعواملی که موجب منسوخ شدن سایت هایی با تکنولوژی فلش شد سرعت پایین این نوع سایت ها بود که موجب فراری دادن کاربر از سایت می شدند. در ضمن باید سرعت یک سایت در حدی باشد که بتوانید در چند ثانیه پیام خود را به کاربر انتقال دهید.
انتخاب سرور و شرکت ارائه دهنده هاستینگ ، کد نویسی تمیز و منظم ، پیاده کردن تکنیک های افزایش سرعت که توسط  طراح و برنامه نویس انجام می شود عواملی هستند که در افزایش سرعت یک سایت نقش مهم و اساسی دارند.

روش های زیر که شامل بهینه سازی کد ها، مطالب، تصاویر و تنظیمات سرور جهت افزایش سرعت در طراحی یک سایت حرفه ای می باشد را به طور خلاصه بیان کرده ایم.
بهینه سازی کدهای جاوا اسکریپت
فشرده سازی تصاویر و سایز آنها
ترکیب کردن تصاویر از طریق تکنیک split css
کوچک کردن کدهای اچ تی ام ال، سی اس اس و جاوا اسکریپت
فعال کردن سیستم کش و ذخیره سازی مرورگر
فعال کردن فشرده سازی Gzip
طراح باید برای افزایش سرعت موارد ذکر شده را در سایت شما اجرا و پیاده کند و تنها شما می توانید قسمتی که شامل بهینه سازی تصاویر و سایز آن ها می باشد را در طول فرآیند سایت انجام دهید.