چگونه طراحی سایت شرکتی انجام دهیم

 امروزه برای انجام هرکاری، مردم ابتدا به جستجو در گوگل می پردازند و پس از اتمام بررسی های لازم، تصمیم به انجام کاری می گیرند. این مسئله باعث شده تمامی کسب و کارها به فکر داشتن یک وب سایت با رعایت اصول برنامه نویسی و سئو افتاده باشند. وب سایت یک شرکت در حقیقت نخستین آشنایی مشتریان با شرکت می باشد، حال اینکه شما تا چه حد از طریق وب سایتتان فرد مورد نظر را تحت تاثیر قرار دهید که بخواهد از خدمات و محصولات شما استفاده کند، به وب سایت شما و نکات ریز و درشت طراحی سایت وابسته است. نکاتی در زمینه طراحی سایت شرکتی را در ادامه مطرح می کنیم.


چگونه طراحی سایت شرکتی انجام دهیم


معرفی شرکت

زمانی که شرکت شما به شخصی معرفی می گردد، مطمئنا اولین کاری که این شخص می کند جستجو در اینترنت می باشد و یا کاربران از طریق موتورهای جستجو برای یافتن محصول یا خدماتی به سایت شرکت شما هدایت می شوند. اگر از طریق معرفی فردی به سایت شما سر بزنند، زمانی را در سایت شما سپری می کنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند ولی اگر از طریق گوگل به سایت شما وارد شوند، فقط چند ثانیه وقت خواهید داشت تا مخاطب را جذب کنید وگرنه صفحه سایت شما را می بندد و سراغ سایت شرکت دیگری می رود. 
بهترین راه این است که در صفحه نخست سایت، کاربر بصورت کاملا واضح کار شرکت، خدمات و اهدافتان را متوجه شود. در حقیقت با یک نگاه اجمالی، دید کلی نسبت به کسب و کار شما بدست آورد. استفاده از جلوه های بصری برای جذب مخاطب بسیار موثر می باشد اما محتوا و عناوین را نباید فدای انیمیشن های جذاب و گیرا کرد. همچنین از قدرت بیان نیز غافل نشوید. جملاتی ساده که برای همه قشری قابل درک باشد و در عین حال از ادبیات زیبایی استفاده کند بر خواننده تاثیر مستقیم خواهد داشت. 


تیم طراحی و برنامه نویسی سایت

با بهره گیری از طراحان گرافیک حرفه ای می توانید جلوه های بصری را در بخش های درستی از سایت استفاده نمایید و همچنین می توانند با روانشناسی رنگها و انتخاب طرح لوگوی مناسب به زیبایی سایت بیفزایند. برنامه نویسان حرفه ای برای کد زدن طراحی های گرافیست و روند سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تیم فرانت اند و بک اند جهت طراحی سایت باید علاوه بر دانش کافی، تجربه نیز داشته باشند تا تمامی ریزکاری ها وجوانب را بسته به اهداف و استراتژی شرکت پیاده کنند.


بهینه سازی سایت 

سئو بخشی ست برای سایت شرکتی بسیار اهمیت دارد. سایت های خبری و فروشگاهی براساس ماهیتشان بعد مدتی فعالیت در موتورهای جستجو رتبه خوبی را کسب می کنند اما درمورد سایت های شرکتی بدین صورت نیست و برای اینکه در یک کلید واژه خاص در ارتباط با کار شرکت موفق شوند و در گوگل دیده شوند باید تلاش زیادی مبذول دارند. داشتن بخش خبری و مقالات با تولید محتوایی در راستای کار شرکت با کلمات کلیدی، کارآمد می باشد و همچنین استفاده از عناوین (Header) ها و عکس ها و تگ های درست در سئو تاثیرگذار است. بهتر است از یک فرد خبره در امر سئو استفاده کنید.


ریسپانسیو 

به جرات می توان گفت دیگر وب سایت داشتن برای تمامی کسب و کار ها عادی شده و مسئله جدید که در سالهای اخیر سایتها را با چالش مواجهه کرده است، استفاده از وب سایت ها در دستگاه های دیجیتالی مختلف مانند تبلت ها و اسمارت فون ها می باشد. روزانه اشخاص بیشماری جستجوهای خود را با گوشی همراه انجام می دهند و زمانی که سایتی ریسپانسیو نباشد آن را می بندند و به سایت دیگری می روند، با این اوصاف می توان به جرات گفت ریسپانسیو بودن سایت و نبودن آن مرز بین موفقیت و عدم موفقیت یک وب سایت می باشد. 

علاوه بر نکاتی که گفته شد که پایه هر سایت شرکتی می باشد، بسته به اهداف شرکت و مخاطبان و ... نکات دیگری نیز حائز اهمیت است. اگر سایت شرکتی شما محصولاتی را معرفی می کند حتما از تصاویر باکیفیت استفاده نمایید، اگر شرکت شما شعب دارند آنها را معرفی کنید، معرفی کارمندان و سوابق آنان ایجاد حس اعتماد به مشتری می کند، نقشه محل شرکت و شماره تمای و ... . همواره فراموش نکنید در دنیای رقابتی امروز توجه به ریزترین نکات نیز ارزشمند است.