طراحی سایت علمی

 طراحی سایت علمی 

سایت علمی را می توان مانند یک بانک اطلاعاتی و علمی دید که برای تبادل مطالب علمی، بحث و گفتگو، دسترسی راحت به مقالات بروز دنیا، یافتن کتب در کمترین زمان ممکن و ... دانست. محققان، دانشمندان، دانشجویان، دانش آموزان و حتی مردم عادی که قصد تحقیق و مطالعه در یک زمینه علمی دارند در حقیقت کاربران و بازدیدکنندگان سایت علمی به شمار می آیند. طراحی سایت علمی در گسترش علم و فناوری در تمامی حوزه ها آنچنان تاثیر شگرفی گذاشته است که وجود آن غیر قابل انکار است.

طراحی سایت علمی


فواید طراحی سایت علمی 

در گذشته برای انتقال مطالب دانشمندان مطالب علمی خود را بصورت دستی می نوشتند و کتاب منتشر می کردند. مطالعه و کسب دانش در زمینه ای مستلزم سپری کردن زمان زیادی در جستجوی کتاب بود. خیلی مواقع برای یافتن کتابی به کتاب فروشی ها و کتابخانه ها مراجعه می کردند و باز هم کتاب مورد نظر را نمی یافتند. گاهی اتفاق می افتد شما نیاز به مطالعه تمام یک کتاب ندارید و بخش خاصی مد نظرتان می باشد اما مجبورید در یک نسخه کتاب کل آن را مطالعه کنید تا به مطلب مورد نظر برسید.
طراحی سایت علمی مشکلات بالا را به کلی رفع نموده است. مردم در هر نقطه از جهان با ورود به سایت علمی می توانند کتاب و مقاله مورد نظر خود را بیابند و نیازی به اتلاف وقت در کتاب فروشی ها نیست و با سرچی ساده به نتیجه مطلوبی می رسند. از سویی دگر، با جستجوی کلمه مورد نظر که می خواهید اطلاعات بدست آورید نیازی نیست کل کتاب یا یک مقاله را مطالعه کنید و سریع تر به جواب مورد نظرتان می رسید.
با دست یابی محققی به نتیجه ای موثر و قابل توجه، مقاله یا کتابی منتشر میشد ولی همه افراد محقق به نتایج آن شخص دسترسی نداشتند و ممکن بود کار دوباره ای صورت گیرد و همزمان دو دانشمند به یک نتیجه برسند، پس درنتیجه یکی از آن ها زمان خود را به هدر داده است ویا حتی دانشمندی پس از اتمام کارش متوجه میشود قبلا شخصی در این حوزه کار کرده است و نتیجه را قبلا یافته. اگر این افراد به نتایج آن شخص دسترسی داشتند می توانستند کار آنها را ادامه دهند و باعث پیشرفت در آن زمینه میشد و چقدر مفید بود که با یکدیگر کار کنند و نتایج را به اشتراک می گذاشتند. با طراحی سایت علمی این مشکلات نیز حل شده است و یکی از دلایل سرعت پیشرفت علمی را می توان همین سایت های علمی دانست.


امکانات سایت علمی

در راستای موفقیت طراحی وب سایت علمی بهتر است بخش های جذابی را نیز اضافه نمایید تا گستره مخطبان را بالا برده و بدین روش در گوگل رتبه بهتری را از آن خود نمایید. امکاناتی نظیر این موارد:
  • تشکیل انجمن در حوزه علمی خاص و تبادل نظر
  • معرفی مقالات و کتب مرتبط
  • معرفی دانشمندان و بیوگرافی شان
  • بخش فروشگاه بمنظور فروش کتب
  • کتاب صوتی