همه چیز درباره طراحی و راه اندازی سایت

 پیش از آغاز بکار در خصوص یک کار مهم نیاز است که از تمامی بررسی گردد و نیازهای لازمه را آماده کنید و برنامه دقیقی داشته باشید حتی برای یک سفر ساده هم مسلما شما از قبل محل اقامتی را رزرو می کنید، از آب و هوا آگاه می شوید، بلیط خریداری می کنید ویا برای سفر با ماشین شخصی آن را به تعمیرگاه می برید و اطلاعاتی در خصوص آن شهر از اینترنت کسب می کنید و ... پس برای کارهای بزرگتر و اساسی تر این مسئله حتی حساستر خواهد بود. پس اگر قصد ایجاد یک وب سایت را دارید، همه چیز درباره طراحی و راه اندازی سایت را باید قبل از آغاز به کار بدانید.
 

همه چیز درباره طراحی و راه اندازی سایت

در ادامه موارد مهمی را که باید بررسی و تحلیل کنید و همچنین نیازهایی که در طول پروژه دارید باید می گردد:

هدف وب سایت

اولین مسئله ای که باید بصورت جدی به ان توجه کنید، هدف سایتی ست که قصد طراحی و ایجاد آن را کردید. براساس همین مرحله اول بسیاری از نیازهای مراحل بعدی مشخص خواهد شد. اینکه وب سایت مورد نظر یک سایت معرفی شرکت باشد یا ارائه دهنده خدمات یا بمنظور اطلاع رسانی ست یا شخصی و فروشگاهی و .... زمانبندی پروژه، بودجه و دیگر موارد باید براساس آن تنظیم گردد. 


بررسی مشتریان و کاربران سایت

اینکه اکثریت مخطبان وب سایت چه رده سنی دارند و دانش آنها از سایت و اینترنت چقدر می باشد اهمیت ویژه ای دارد. چه قشری از افراد به سایت شما سر می زنند مسلما اگر یک سری هنرمند مخاطب شما باشند باید از نظر طراحی زمان زیادی روی سایت بگذارید.


استراتژی ها و فرآیندهایی که وب سایت باید ارائه دهد

اگر پرداختی در سایت صورت می گیرد به چه صورت است؟ راه های ارتباطی مشتریان با شما چگونه است؟ نیاز به سئوی بهینه دارید؟ چه خدماتی سایت شما رد اختیار افراد قرار می دهد؟ آیا هرکار صفحه کاربری خود را دارد؟ و ... دقت داشته باشید که هرچه سایت شما فرآیندهای بیشتری را بخواهد پوشش دهد به طور قطع هزینه های بیشتری مجبور هستید پرداخت کنید.


بودجه سایت

هزینه ای که شما برای وب سایت در نظر گرفته اید و یا برای یک شرکت برآورد کرده اید، موردی ست که تاثیر مستقیمی روی طراحی سایت خواهد داشت. موارد زیادی هست که روی بودجه تاثیرگذار است مثلا اینکه شما لوگوی اختصاص نیاز دارید؟ یا سایت باید داینامیک باشد یا استاتیک؟ چند نام دامنه می خواهید؟ سرور شما برای دانلود است یا فقط بازدید و ...؟ رتبه موتورهای جستجو اهمیت دارد یا نه؟ و ... 


لوگو و نام تجاری

اگر هنوز برای شرکت خود نام و لوگویی ندارید بهتر است درمورد اسم تحقیقات زیادی انجام دهید و در خصوص آرم با یک گرافیک مشورت کنید. مطمئنا برای طراحی لوگو هزینه زیادی باید به طراحی بپردازید. طراحی سایت باید براساس رنگ لوگو و سربرگ نامه های و ... باشد و اگر کارمندان یونیفورم تن می کنند رنگ آن نیز در طراحی اهمیت دارد. یک اسم و لوگوی مناسب به شرکت شما اعتبار می دهد و هماهنگی در طراحی سایت شرکت با موارد دیگر باعث جذب مشتریان می شود و درک می کنند که شما برای تمامی ریزکاری ها ارزش قائل شده اید.


متن و تصاویر

این بخش باید با مشورت اعضای شرکت و طراحان سایت و گرافیکی انجام شود. با شخصی که کار تولید محتوا می کند نیز می توانید مشورت کنید و درخواست همکاری داشته باشید، همانطور که می دانید محتوا و تصاویر سایت بسیار اهمیت برای جذب مشتری دارد.


نام دامنه سایت

اینکه دامنه سایت خوانا باشد و راحت در ذهن بماند. نزدیک به نام شرکت یا کار مشتری باشد، در هنگام معرفی به دیگران مشکل نوشتاری نداشته باشد و به چندین صورت قابل نوشتن نباشد مجبور به اسپل کردن آن نباشید و ... همه این ها در قیمت نیز تاثیر دارد. بسیاری از نام های دامنه از قبل خریداری شده اند و برخی با مبالغ هنگفتی به فروش می رسند. اینکه براساس اینکه مربوط به چه سازمان یا شرکت و دانشگاه و ... باشد باید ir، com، co و ... باشد متفاوت است.


سئو 

درمورد بهینه سازی سایت یا همان سئو باید دقت زیادی داشته باشید و از سئوکاران حرفه ای در این زمینه استفاده کنید تا با رعایت اصول و تولید محتوای کارآمد بازدید کنندگان را به سایت خود کشانده و زمانی را در سایت سپری کنند، تا در جستجوهای اول گوگل قرار بگیرید.


توسعه و گسترش سایت

اینکه در آینده چه امکاناتی می خواهید اضافه گردد یا با تکنولوژی های روز سازگار باشد.