اشتباهات رایج در طراحی وب سایت ها

اشتباهات رایج در طراحی وب سایت ها

صنعت طراحی سایت هم مانند دیگرعوامل دستخوش تغییرات و دگرگونی های مداوم پیشرفت تکنولوژی و بهبود تکنیک های طراحی شده است و چه بسا طراحان بسیاری به علت مشغله کاری زیاد و درگیری با پروژه ها، کسب درآمد مالی، نداشتن وقت برای کسب اطلاعات جدید و بروز کردن اطلاعات خود و یا حتی به اصرار خود مشتری در طراحی وب سایت ها از همان روش و تکنیک های قبل استفاده میکنند که این کار اشتباه است.یک طراح برای طراحی سایت حرفه ای باید از متد های جدید استفاده کند که این کار مستلزم آپدیت اطلاعات و دانش خود در طراحی می باشد.
در ادامه به اشتباهاتی که این روزها در طراحی اتفاق می افتد خواهیم پرداخت


استفاده از انیمیشن ها و تصاویر متحرک

در گذشته و به مدتی محدود طراحان در طراحی سایت از فلش اینترو استفاده میکردند. آن ها با استفاده از انیمشین ها و تصاویر متحرک جذابیت خاصی به سایت ها می دادند، البته این موضوع باعث کند شدن سرعت سایت و دیرلود شدن صفحات بود که کاربران برای بازدید از این صفحات باید زمان زیادی را صرف میکردند که خیلی مورد پسند کاربران و همچنین طراحان قرار نگرفت و طراحان به اشتباه خود در این نوع طراحی ها پی بردند و این تکنیک خیلی زود منسوخ شد. اما با این حال هنوز هم طراحانی وجود دارند که از این تکنیک استفاده می کنند.
 

استفاده از نمونه های تکراری

برای اینکه ارزش کسب و کار خود را بالا ببرید و شناخت و دید بهتر کاربررا نسبت به برند خود جلب نمایید و همچنین خاص تر جلوه دادن سایت خود از طراحی اختصاصی استفاده کنید.چون بدلیل استفاده بیش از حد رقیبانتان از قالب های آماده و شبیه به هم و سیستم های مدیریت محتوا کاربران نمیتوانند وجه تمایزی بین شما و آن ها قرار دهند و همه از نظر آن ها یکسان می باشند.


سایت های تمام فلش

عواملی که باعث منسوخ شدن طراحی سایت های فول فلش شد این بود که سرعت سایت ها به شدت کاهش پیدا میکردند، باعث دیر لود شدن صفحات می شدند، عدم نمایش در فلش در برخی موبایل های هوشمند به علت سیستم عامل های مختلف، حجم بالای آن ها و بهینه سازی ضعیف برای موتورهای جستجو بود.


نداشتن فرم تماس باما

در حال حاضر هم هنوز وب سایت هایی وجود دارند که در آن ها از فرم تماس خبری نیست و فقط به نمایش آدرس و تلفن تماس خود اکتفا کرده اند ، در حالیکه فرم تماس یکی از بهترین راه های تعامل کاربر با وب سایت می باشد.


نداشتن اطلاعات تماس

برای اعتماد سازی کاربران به وب سایت استفاده از اطلاعات تماس ، آدرس ، موقعیت مکانی شما بسیار حائز اهمیت می باشد ولی با این حال خیلی از وب سایت ها از این مساله مهم غافل هستند.


اجرا نشدن بر روی دستگاه های موبایل

با افزایش روزافزون کاربران موبایلی استفاده از تکنیکی که آن ها بتوانند نمایش بهتری از یک وب سایت را در تلفن های همراه خود داشته باشند اهمیت بسیاری پیدا کرد. با بوجود آمدن  CSS3 و طراحی ریسپانسیو این امکان برای طراحان فراهم شد که در زمان کوتاه بهترین نتیجه را از طراحی یک سایت بگیرند که مناسب با هر نوع دستگاهی باشد. امروزه عدم استفاده از این روش برای نسخه های موبایل یک ضعف بزرگ به حساب میاید.