طراحی سایت سازمانی

در گذشته ای نچندان دور در حدود دو دهه قبل، سازمان ها و شرکت ها انقدر بزرگ و پیچیده نبودند و مدیریت می توانست همه چیز را تحت کنترل داشته و ساختار مناسب را برای روندکاری و استراتژی های سازمان اعمال نماید، اما امروزه سازمان ها بقدری گسترش یافته اند که برای سازماندهی آنها، طراحی سایت سازمانی براساس استراتژی ها مورد نیاز است. سازمان ها و موسسات را می توان به سه دسته کلی تقسیم بندی کرد: سازمان های دولتی، سازمان های خصوصی و سازمان های مردم نهاد که بسته به نوع موسسات، اهداف و ساختارشان، طراحی سایت سازمانی متفاوت خواهد بود. در خصوص سازمان های دولتی باید این را عنوان کرد که بدلیل حساسیت های زیاد و نیاز به دقت بالا همچنین پیچیدگی کاری سازمان، باید وقت و بودجه زیادی کنار گذاشته شود. سازمان هایی مانند گوگل، یاهو و ... برای مدیریت صدها کارمند و دادن سطح دسترسی های مناسب نیاز حتمی به طراحی سایت سازمانی دارند.

طراحی سایت سازمانی


امکانات سایت سازمانی

  • پنل مدیریت بمنظور تغییر محتوا و تصاویر وب سایت و همچنین دادن سطح دسترسی های مختلف به کاربران عضو سایت

  • امکان جستجوی پیشرفته داخل سایت برای بازدیدکنندگان و کاربران

  • در نظر گرفتن صفحه ای برای چارت سازمانی در طراحی سایت سازمانی

  • شرح خدماتی که سازمان ارائه می دهد و اهداف آن

  • طراحی وب سایت سازمانی بسته به اینکه مخاطبانش چه افرادی هستند متفاوت است و نیاز به تجزیه و تحلیل دارد

  • معمولا سازمان های بزرگ و اصولی دارای بخش دبیرخانه می باشند که بسیار مهم است باید این واحد در طراحی سایت سازمانی نیز اعمال شود

  • تالارهای گفتگوی کاربران و همچنین پاسخگویی انلاین و مشاوره به کاربران 

  • پشتیبانی از خدمات ارائه شده یا محصول فروخته شده

  • اختصاص دادن بخشی جهت دریافت انتقادات و پیشنهادات جهت بهبود کسب و کار

 
اهمیت مخاطبان و هزینه طراحی سایت سازمانی

 مشابه طراحی سایت مدرسه و پوشاک و تمامی طراحی سایت های دیگر بودجه مورد نظر برای طراحی سایت وابسته به فاکتورهای زیادی می باشد و این قاعده برای طراحی سایت سازمان حتی بیشتر حس می شود. برآورد هزینه طراحی سایت سازمان خصوصی که جمعیت شرکت بسیار زیاد نیست، استراتژی های پیچیده نیست، نیازمند امکانات بسیاری نیست قطعا هزینه ان با یک سازمان بزرگ مانند گوگل که پرسنل زیادی در بخش های مختلف دارد بسیار متغییر است. 
سایت سازمان سنجش را در ایران بیاد آورید، کمتر فردی در کشورمان وجود دارد که حداقل یکبار سروکارش به این سازمان نیفتاده باشد. سازمانی که با قشر عظیم کابران روبرو است از پدر مادران گرفته که شاغل در هر صنفی که حتی ممکن است به ذهن شما خطور نکند، تا دانش آموزان از دبستان، راهنمایی و دبیرستان بدلایل متفاوتی وارد این سایت می شوند. اولا از نظر سرور باید این سازمان هزینه زیادی کند تا هنگام هجوم کاربران زیاد مانند زمان اعلام نتیاج کنگور، سایت از دسترس خارج نشود و پاسخگوی نیاز همه کاربران باشد. همینطور به موجب اقشار با سنین و دیدگاه های متفاوتی که وارد سایت سازمان می شوند، طراحی سایت سازمانی باید مناسب تمامی کاربران و بازدیدگنندگان باشد.