طراحی سایت انجمن

سایت انجمن یا فروم  

اگر شما جزو کاربران دنیای اینترنت باشید حداقل یکبار سروکار به انجمن ها افتاده است. همانطور که از اسم آن مشخص است سایت انجمن یا همان فروم ها، سایت هایی هستند که کاربران با یکدیگر تعامل داشته و از طریق ایجاد یک فروم جدید یا پاسخ و نظر به سوالات دیگران و یا حتی پرسیدن سوال خودشان با دیگران هم صحبت می شوند. طراحی سایت انجمن مزایایی دارد و هنگام طراحی سایت انجمن باید نکاتی را در نظر داشت که در ادامه برخی از این مزایا و نکات طراحی سایت انجمن عنوان خواهد شد.

طراحی سایت انجمن

پس از طراحی سایت انجمن و شروع بکار آن، معمولا مدیر تالار گفتگو برخی فروم ها را براساس موضوع تالار گفتگو ایجاد می کند تا کاربران بتوانند در آن ها نظرات، سوالات و پاسخ های مربوطه را به اشتراگ گذارند. فروم ها به دو دسته کلی عمومی و تخصصی تقسیم بندی می شوند، که فروم های عمومی معمولا برای دسترسی همه افراد کره زمین ساخته شده است و تمامی افراد می توانند نظرات و اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار دهند. به جرات میتوان این موضوع را مطرح کرد که یکی از بهترین راههای آموزش و کسب اطلاعات و یافتن پاسخ هایتان سایت های انجمن و فروم ها هستند.
 

 مزایای طراحی سایت انجمن

  • پاسخ به سوالات افراد زیادی در سراسر دنیا و کمک به همه انسانها
  • تعامل انسان ها و انتقال اطلاعاتشان به یکدیگر و ایجاد حس همکاری
  • جذب بالای بازدیدکنندگان و کاربران به وب سایتتان
  • بهینه سازی سایت و بالا رفتن رتبه سایتتان در موتورهای جستجو
  • بالا رفتن دانش و اطلاعات و یافتن پاسخ های موردنیاز خودتان


نکات طراحی سایت انجمن

  • ظاهر گرافیکی تالار گفتگو

تجربه کاربری در فروم های دیگر و بازخورد کاربران و اعضای فروم برای طراحی سایت انجمن شما را یاری خواهد کرد. درست است که مطالبی که در تالار گفتگو مطرح میشود مهم است اما توجه به ظاهر تالار هنگام طراحی سایت انجمن بقدر زیادی حائز اهمیت است و از سردرگمی کاربران جلوگیری کرده و پاسخ خود را راحتتر میابند و این خودش باعصث جذب اعضای بیشتر می شود.
  • افزایش زمان سپری شده توسط کاربران

بارها اتفاق افتاده که بدنبال پاسخ به سوالی از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل وارد یک فروم میشوید که موضوع بحث دقیقا سوال شماست اما تا به قسمت پاسخ موردنظرتان می رسید با این جمله مواجهه می شوید "برای مشاهده این مطلب ثبت نام کنید". این استراتژی اشتباهی که بعضی از مدیران فروم ها در پیش گرفته اند نتیجه بدی بر سئو سایت شان دارد. شاید این افراد وارد سایت شوند اما بمحض مشاهده این جمله خارج شده و در گوگل به جستجوی مجدد می پردازند و سایت دیگری را میابند. این خروج سریع از سایت تاثیر منفی بر سئو سایت انجمن می گذارد. سایت های انجمن موفق دنیا اطلاعات را بدون عضویت در اختیار کاربران می گذارند مانند stackoverflow.
  • فعال بودن ادمین

ادمین فروم باید نظارت مستمری بر تالارهای گفتگو داشته باشد و قوانین سایت رعایت شود. سوالات مربوطه در یک فروم مرتبط باشد و اگر نیاز بود خودش نیز مشارکت داشته باشد. 
  • موضوعات فروم ها 

باید دقت شود با یک عنوان تکراری فرومی ساخته نشود و در طراحی سایت انجمن دقت شود چیدمان موضوعات به چه صورت باشد. 
  • طراحی سایت انجمن ریسپانسیو

این مورد در سال های اخیر با تولید تبلت ها، گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها با ابعاد و رزولوشن های متفاوت، اهمیت بیشتری یافته است. بسیار از اشخاص در هنگام رفتن به محل کار و ... مشغول جستجو در دنیای گسترده و شگفت انگیز اینترنت می شوند و برای یافتن پاسخ سوالات خود ره سایت های انجمن و فروم ها هدایت می شوند، در صورتی که طراحی سایت انجمن ریسپانسیو نباشد آنها فورا سایت بهم ریخته را می بندند و بدنبال سایت دیگر می روند.