افزایش رتبه سایت

افزایش رتبه سایت  

دغدغه اصلی بیشتر شرکت ها، فروشگاه ها، سایت های دانلود و ... بالابردن میزان بازدید و افزایش رتبه سایت می باشد. زمانی که فروشگاهی تمامی هزینه های لازم جهت طراحی سایت با رعایت اصول استاندارد، گرافیک زیبا، استراتژی کاربردی و محتوای مناسب داشته باشد ولی کسی به سایت آن سر نزند عملا تمام بودجه خرج شده، برایش ضرر خواهد بود و باوجود رقابت تنگاتنگ در فضای مجازی امروز افزایش رتبه سایت برای بالابردن کاربران و بازدید کنندگان وب سایت اهمیت ویژه دارد.

افزایش رتبه سایت

ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل 

راه های گوناگونی برای افزایش رتبه سایت در گوگل وجود دارد، ما در ادامه برخی از نکات موثر در بهینه سازی سایت و افزایش رتبه سایت براساس الگوریتم مشهور پاندا ارائه می نماییم و امیدواریم در آینده برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل آن ها را بکارگیرید.
  • تولید محتوا در سایت براساس استانداردهای سئو

راه های متنوعی برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو خصوصا گوگل وجود دارد ولی می توان گفتم مهمترین آن پس از طراحی سایت، تولید محتوای مناسب می باشد. نکته اصلی در این است که محتوای تولید شده نباید کپی از سایت های دیگر باشد و از کلمات کلیدی در جای درستی استفاده کرد. در گذشته گوگل توجهی به مطالب صفحات وب نمی کرد و تکرار کلمه کلیدی برای افزایش رتبه سایت، مربوط به آن کلمه کلیدی خاص کفایت می کرد، اما امروزه با پیشرفت الگوریتم های گوگل، محتوای متون اهمیت یافته و گوگل تنها به کلمات کلیدی نگاه نمی کند. بهتر است شرکت ها و سازمان ها از افرادی که بعنوان تولید محتوا کار استخدام می کنند، خواهان مطالب جدید و مفید با کلمات کلیدی پرکاربرد باشند تا با پیشرفت الگوریتم های گوگل بتوانند از هر نظر جایگاه خود را حفظ کنند. 
  • ارسال نظر در وبلاگ ها

همان طور که بارها با این موضوع مواجهه شده اید، می دانید که در برخی وبلاگ ها قسمت نظرات باز است و از نظر کاربران استقبال می کنند، با ارسال نظر در وبلاگ های دیگر و قرار دادن لینک سایت خود در این نظرات بعد از تایید مدیر سایت در رتبه شما تاثیر خواهد گذاشت. بهتر است ابتدا سایت ها و وبلاگ های با رتبه بالا را بیابید و ارسال نظر را در آن ها انجام دهید.
  • تبادل لینک

یکی از راهارهای قدیمی که تقریبا همه از آن اطلاع دارند، لینک شدن سایت شما توسط سایت های دیگر خصوصا سایت های دارای رنکینگ بالا می باشد. بدین منظور باید با مدیران سایت یا سئوکاران سایتها ارتباط برقرار کرد و برای تبادل لینک با آنان به نتیجه رسید.
  • شبکه های اجتماعی

ثبت کردن وب سایت در شبکه های اجتماعی و معرفی سایت از طریق شبکه های اجتماعی به دیگران از روش های بروز و موثر در افزایش رتبه سایت می باشد. بسیاری از مردم کمتر وقت خود را در وب سایت ها می گذرانند و زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند و با ثبت سایت در twitter، googleplus، facebook، linkedin، instagram و ... مردم بیشتری به سایت شما مراجعه کرده و رتبه سایت بالاتر می رود.
  • افزایش تعداد صفحات وب سایت

هرچه تعداد صفحات وب سایت با مطالب مفید و کلمات کلیدی مورد نظر بیشتر باشد، رتبه سایت شما افزایش می یابد اما صفحات تکراری و مطالب کپی تاثیر شدیدا منفی بر روی رتبه سایت خواهد داشت جدا از این موارد پرهیز کنید
  • قطعی سایت

اگر مشکل سروری رخ دهد و سایت شما برای مدت زمان زیادی دان (Down) شود دچار دردسر می شوید زیرا گوگل با قطعی هاست رتبه شما را کاهش می دهد و تاثیر معکوس در رتبه سایت شما دارد.