استفاده بهینه و مناسب از رنگ ها در طراحی سایت

استفاده بهینه و مناسب از رنگ ها در طراحی سایت

همانطور که میدانید استفاده از رنگ در طراحی سایت می تواند تاثیرات فراوانی را بر روی افراد بگذارد. شما با انتخاب رنگ های هدفمند می توانید پیامی را به کاربر انتقال دهید و حتی با انتخاب رنگی مناسب احساسات او را تحت تاثیر قرار دهید.
در این مقاله به چند روش چگونگی استفاده از رنگ در طراحی سایت می پردازیم:


تضاد رنگی بین صفحه و هدف شما برای جلب نظر کاربر

می توانید برای جلب نظر کاربر به هدفی که شما در سایت تعیین کرده اید از رنگ ها کمک بگیرید. به این صورت که اگر صفحه سایت شما رنگی است برای جلب توجه کاربر به لینک، دکمه یا هر هدف دیگری که در سایت قرار داده اید از رنگ سیاه یا سفید در بک گراند و یا عکس ها استفاده کنید و یا برعکس، در صفحه ای سیاه و سفید و خاکستری برای جلب توجه کاربر از رنگ زرد یا هر رنگی که تضاد با صفحه شما ایجاد می کند استفاده نمایید.


تصاویر رنگی

اگر قصد دارید محصول یا خدماتی را به طور کاملا برجسته معرفی نمایید باید از تصاویر رنگی برای آن ها استفاده کنید و برای زمینه از رنگ های خنثی استفاده کنید تا توجه کاربر به محصولات یا خدمات شما جلب شود.بیشترین کاربرد این روش برای طراحی سایت های فروشگاهی است که با پس زمینه ای خنثی محصول را به صورت کاملا مشخص در دید کاربر قرار میدهند.


بک گراند تمام رنگی

در صورتی که می خواهید از پس زمینه گسترده رنگی استفاده کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که از رنگ های زننده و رنگ هایی که چشم کاربر را خسته میکند بپرهیزید ولی استفاده از رنگ های سازمانی می تواند تاثیری زیادی در معرفی برند شما داشته باشد.


استفاده از رنگی خاص

حتما لزومی ندارد که شما از رنگ هایی که بیشتر برای طراحی سایت ها تعریف شده استفاده نمایید.شما میتواند به دلیل گستردگی دایره رنگ ها، رنگی را انتخاب نمایید که مناسب با نام تجاری و برند شما باشد.این کار کمک بزرگی به معرفی و ماندگاری شما در ذهن کاربر و متمایز کردن شما با دیگر وب سایت ها می کند.