3 نکته برای ایجاد ارتباط کاربری مناسب در طراحی وب سایت

3 نکته برای ایجاد ارتباط کاربری مناسب در طراحی وب سایت

درطراحی سایت های امروزی تجربه کاربری نقش بسیار مهمی دارد که سه عامل بیشتر از بقیه عناصر یک وب سایت بر روی روند بهبود کاربری تاثیر بیشتری دارند. پس در نتیجه شما با تغییراتی بر روی این سه عامل می توانید تاثیر بیشتری بر روی تعامل کاربر با سایت ایجاد نمایید تا درصد بیشتری از کاربران سایت به مشتری های بالقوه تبدیل شوند.


صفحه اولیه یا صفحه ورودی سایت

مهمترین قسمت یک سایت صفحه اصلی آن می باشد و هدف ما از طراحی صفحه اصلی این است  که با ورود کاربر و دیدن صفحه اصلی به آن جذب شود و در سایت بماند و از دیگر بخش های سایت دیدن کند و اطلاعات مورد نیاز خود را از سایت ما دریافت کند. پس با توجه به این نکته باید به نحوی صفحه اصلی را طراحی کنید که علاوه بر سادگی و آراستگی تمرکز خود را بر روی ارائه پیشنهاد به کاربران نگه دارید و سعی کنید برای جلب توجه کاربران و خواندن مطالب در صفحه اصلی ، متن ها تا حد امکان کوتاه و خلاصه در سایت چیدمان شود و همچنین از تصاویر متحرک و یا موسیقی استفاده نکنید.
همه لینک های صفحه اصلی را چک کنید و مطمئن شوید که همه لینک ها به درستی کار کرده و به صفحه مورد نظر هدایت می شوند . بهتر است از فونتی استفاده کنید که برای همه کاربران در سنین مختلف و سطح سواد متفاوت قابل درک باشد. عناوین و تیتر های مهم و تاکیدی را با فونت درشت نمایش داده و لوگوی خود را با سایز قابل قبولی در بالای سایت نشان دهید.


جمله نگاری

یکی از ابزار های ارتباطی مهم در طراحی سایت جمله نگاری یا تایپو گرافی تیترها و متن های اصلی سایت می باشد که دربردارنده اطلاعات اصلی سایت شما برای کاربران است. در زیر به چند نکته مهم برای تایپوگرافی متن های سایت اشاره میشود:
حداکثر از دو نوع فونت خوانا برای نوشتن مطالب استفاده نمایید.
تا میتوانید مطالب را خلاصه و کوتاه کنید و فقط مطالب مهم را نمایش دهید.
از سایزی استاندارد مثل فونت 14 پیکسلی برای متون استفاده کنید تا کاربران در خوانندن مطالب دچار مشکل نشوند.
در پس زمینه روشن و سفید به هیچ عنوان از متون با رنگ خاکستری روشن استفاده نکنید چون ممکن است کاربر نتواند آن را ببیند.
اگر ناچار به استفاده از متون کج (ایتالیک) شدید از تکرار آن بپرهیزید و فقط برای نکته های تاکیدی استفاده نمایید.
 

نوارمنوهای سایت

یکی از دلایلی که کاربران ناچار به ترک سایت شما شده و به سایت دیگری رجوع میکنند طراحی منوها به شکل پیچیده و ناسازگار با مرورگرهای مختلف می باشد.بهتر است قبل از طراحی و کد نویسی ، یک بار منویی را که مد نظر دارید را بر روی کاغذ کشیده و بعد از تایید نهایی خود، آن را در سایت اجرا کنید.همچنین در طراحی منو ها و زیر منوها توجه کنید که کاربر با کمترین کلیک باید به اطلاعات مورد نظر خود در سایت شما برسد. از گذاشتن منوهای متحرک به علت عدم سازگاری با مرور گرهای مختلف دستگاه های گوناگون خودداری فرمایید. منوها را باید جوری برنامه نویسی کرد که در تمامی مرورگرها با هر رزولوشنی به صورت کاملا ریسپانسیو نمایش داده شود.