پشتیبانی سایت

 اهمیت پشتیبانی سایت 

باتوجه به اهمیت وب سایت شرکتها، سازمانها، فروشگاه ها و نقش موثری که در افزایش بازدهی کسب و کار دارند، نگهداری از وب سایت و پشتیبانی آن ضروری می باشد. وب سایت مانند یک نماینده 24 ساعته برای کسب و کار، عمل می کند و در تبلیغات آنلاین کارآمد است، امروزه مردم برای یافتن شرکت و خدمات مورد نظرشان اولین جایی که به جست و جو می پردازند اینترنت است و اگر شما وب سایتی نداشته باشید و به دلایل نقص فنی و ... سایتتان دچار مشکل شود و از دسترس خارج گردد، کاربران رقیبان شما را در اینترنت خواهند یافت و به همین سادگی مشتری خود را از دست می دهید. داشتن یک وب سایت کارامد فقط مختص به طراحی و اجرای آن نمی گردد، بلکه نگهداری و پشتیبانی سایت نیز اهمیت ویژه ای دارد. 

پشتیبانی سایت


هزینه پشتیبانی سایت

نگهداری و پشتیبانی سایت شامل خدماتی می باشد که در ادامه برخی از آن ها را شرح می دهیم، اما پیش از آن ذکر این نکته حائز اهمیت است که تغییرات در وب سایت و توسعه دادن آن برعهده گروه پشتیبانی سایت نمی باشد و اگر شرکت پشتیبانی آن را بپزید بطور قطع هزینه اینکار را از شما طلب خواهد کرد. معمولا شرکت های طراحی سایت که شما طراحی و پیاده سازی سایتتان را به آنها محول کردید برای یک مدت کوتاه چندماهه مثلا 6ماه یا یکسال پشتیبانی سایت شما را برعهده می گیرد ولی برای ادامه کار یا به همان شرکت طراحی سایت ویا شرکتهایی که کارشان دقیقا پشتیبانی سایت می باشد، باید هزینه پشتیبانی را پرداخت کنید. معمولا تعرفه پشتیبانی سایت براساس فاکتورهایی محاسبه می شود. مثلا چه خدماتی دقیقا شامل پکیج شان می شود به صورت ماهانه می باشد یا سالانه آیا نیاز به بهینه سازی سایت دارند ؟ و ...

خدمات پشتیبانی سایت

هنگام انتخاب یک شرکت برای طراحی سایت حتما از نحوه خدمات رسانی و پشتیبانی آنها آگاه شوید. می توایند از دیگر افرادی که پشتیبانی سایت شان را به عهده این شرکت قرار داده اند پرس و جو کنید و نظرات کاربران را بخوانید. هزینه ها را با دیگر شرکت ها مقایسه کنید و با مسئولین پشتیبانی صحبت کنید و سوالات خود را بپرسید و نحوه پاسخگویی آنها را آنالیز کنید. در ادامه برخی خدمات بیان می شود:

پشتیبانی فنی هاست

برخی از نواقص را خود هاستینگ ها برطرف می کنند اما بمنظور رفع برخی اختلالات دیگر، بک آپ گیری، تنظیمات و بررسی های لازم و تمدید، نیاز به متخصص می باشد.

پشتیبانی دامنه

خریداری آدرس سایت به اسم شما، تغییر در نام دامنه و ست کردن DNS ها، تمدید نام دامنه و ...

پشتیبانی محتوای سایت

همان طور که می دانید محتوای یک سایت اهمیت زیادی دارد و قرار دادن اطلاعات براساس اصول استانداردها وقت و زمان زیادی لازم دارد. اگر سایت شما نیاز به تولید محتوا داشته باشد برخی پشتیبانی ها با دریافت هزینه در قبال تولید محتوا ممکن است نویسندگانی در زمینه کاری شما داشته باشند و برایتان ساپورت کنند.

پشتیبانی سئو

در مقاله بهینه سازی سایت در این خصوص توضیحات لازمه ارائه گردد. شرکت های پشتیبانی معمولا بخش سئو و تیم تخصصی سئو دارند.

پشتیبانی فنی

برای بروزرسانی قالب و افزونه ها، رفع نواقص فنی که ایجاد می شود همین طور بکاپ گیری و نگهداری کلی سایت.