انتخاب طراح سایت

 تا بحال در این شرایط بوده اید که قصد انجام کاری را داشته اید اما نمی دانستید از کجا آغاز کنید؟ با جستجو در فضای مجازی بیشتر سردرگم شدید، به دنبال یک مرجع خوب برای کسب اطلاعات بوده اید و نتوانسته باشید به شرکتی اعتماد کنید؟ بسیاری از اشخاص در خصوص طراحی سایت همچین شرایطی را تجربه می کنند. آن ها یا قبلا سایتی داشته اند که در انتخاب طراح سایت قبلی اشتباه کردند کرده اند و دیگر نمی توانند به دیگر شرکت ها اعتاد کنند ویا هنگام انتخاب طراحی سایت با چالش های زیادی مواجهه شدند و وعده و وعیدهای دروغ شرکت ها آنها را گیج کرده است. درحقیقت انتخاب طراح سایت در ایران که نظارتی برکار شرکت ها نیست بسیار سخت می باشد. 

انتخاب طراح سایت

طراحی سایت شرکت مربوطه

یکی از فاکتور های مهم و اساسی طراحی خلاقانه بوسیله تکنولوژی های بروز خود سایت شرکت می باشد. بدین طریق مشتریان متوجه دقت نظر و اهمیت طراح سایت می شوند.


نمونه کارها وسابقه کاری

در تمامی سایت های شرکت های طراحی سایت و حتی طراحان مستقل نمونه هایی از کار آنها را می توانید مشاهده کنید و ببینید با توجه به اهداف و استراتژی های شرکت و کسب و کار شما توانایی اعمال نیازهای شما را دارند یا خیر. آیا از نظر طراحی گرافیکی کیفیت مورد نظر شما را دارا می باشد؟ از نظر سطح دانش و تجربه و بروز بودن چطور؟


قیمت ها

مقایسه قیمت ها براساس خدماتی که ارائه می دهند. مثلا خرید دامنه و هاست با خودشان هست یا شما. اگر سایت با قالب های آماده می باشد هزینه قالب و افزونه ها نیز اهمیت دارد و اگر سایت اختصاصی باشد هزینه ها بسیار زیادتر می شود.


نوع سایت

سایت ها بصورت استاتیک و داینامیک هستند، امروزه دیگر بیشتر سایت ها داینامیک اند و مسلما هزینه و کاربردهای آنها بسیار بیشتر از سایت های استاتیک است. از سویی دیگر برخی سایت های داینامیک از سیستم های تولید محتوای آماده استفاده می کنند و نیاز به خرید قالب دارند که دانشی در حد یک برنامه نویس را نیاز ندارد مگر برای توسعه های پیچیده تر ولی سایت های دیگر علاوه بر دانش برنامه نویسی سمت فرانت به دانش و مهارت کافی برای برنامه نویسی تحت وب نیاز دارند. در حقیقت به یک تیم برنامه نویسی خبره در این زمینه نیاز است.


پشتیبانی و نگهداری

برخی سایت ها برای مدت مشخصی خدمات پشتیبانی سایت را خودشان ارائه می دهند. برای انتخاب طراح سایت مسئله پشتیبانی باعث می شود اعتماد مشتری جلب شود و بهتر است از نحوه پشتیبانی آنان قبل از بستن قرارداد آگاهی یابید. مقاله پشتیبانی سایت را مطالعه نمایید.


محتوا و تصاویر

این مورد ملاکی برای انتخاب طراح سایت نیست، زیرا که وظیفه طراح سایت قرار دادن اطلاعات و تصاویر در سایت شما نمی باشد و یک نمونه کلی احتمالا در سایت وجود خواهد داشت تا شما مطالب و تصاویر خود را جایگزین کنید اما قراردادن آنها وظیفه طراح سایت نیست که البته در هنگام عقد قرارداد معمولا دو طرف درمورد این مسئله به توافق می رسند.