طراحی سایت وردپرس

 وردپرس چیست

وردپرس سیستم مدیریت محتوایی ست که بصورت اپن سورس در اختیار عموم قرار گرفته است تا سایت های شرکتی، وبلاگی ، فروشگاهی و ... راحتتر راه اندازی شده و مدیریت آن ها بدست مدیران کسب و کار قرار داده شود تا از طریق پنل مدیریتی بدون دانش برنامه نویسی بتوانند محتوا، تصاویر و برخی ویژگی های دیگر ظاهری را براحتی تغییر دهند، در حقیقت سیستم مدیریت محتوا سایت شما را به یک سایت داینامیک تبدیل می کند. این سیستم مدیریت محتوا به زبان PHP نوشته شده و است و کاملا اپن سورس می باشد بدین معنی که همه افراد به کدها دسترسی داشته باشند و تغییر بدهند. 
 

طراحی سایت وردپرس
 
در ابتدا طراحی سایت وردپرس تنها برای وبلاگ ها کاربرد داشت ولی بعد از گذشت سال ها با طراحی قالب های زیبا و حرفه ای هم اکنون سایت هایی که در جهان بوسیله سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شدند به بیش از 30% می رسند که شامل سایت های شرکتی، شخصی، فروشگاهی، خبری، پزشکی و ... می باشد. 


امنیت وردپرس

بارها شاهد این بوده ام که افراد زیادی ادعا کردند وردپرس امنیت خوب ندارد و به راحتی می توان بدان نفوذ کرد. اما آیا شما نیز این حرف را باور دارید؟ اگر این طور است چرا بیش از 30% سایت های جهان از طراحی سایت وردپرس استفاده می کنند درحالی که به اعتقاد عده ای امینت ندارد. جالب است بدانید وبلاگ فیسبوک از وردپرس استفاده می کند!! بله درست متوجه شدید آیا ممکن است فیسبوک به امنیت وبلاگش اهمیت ندهد؟ آیا این افرادی که ادعا می کنند وردپرس امنیت ندارد دانششان از فیسبوک بیشتر است؟ در نتیجه باید بدانیم سیستم مدیریت محتوای وردپرس توسط برنامه نویسان حرفه ای طراحی شده است و مطمئنا به همه جوانب کار دقت کرده اند.
این نکته را بدانید که امنیت یک سایت به عوامل زیادی وابسته است و اگر دانش کافی داشته باشید، می توانید سایت ورپرس را بسیار ایمن کرد. نکات زیادی در سراسر اینترنت وجود دارد که با اعمال آنها به نتیجه مطلوبی دست می یابید. اولین نکته و ساده ترین آن این است که از پسوردهای و پسوند های پیش فرض استفاده ننمایید. بسیاری از افراد بدون هیچ دانش کامپیوتر و برنامه نویسی اقدام به طراحی سایت وردپرس می کنند و حتی به ابتدایی ترین نکات نیز توجه نمی نمایند و بعد از بروز مشکل و هک شدن ادعا می کنند وردپرس امنیت لازمه را ندارد. یکی از فاکتورهای مهم دیگر بروزرسانی مداوم وردپرس، قالب و افزونه ها می باشد.


سایر ویژگی های طراحی سایت وردپرس

از آنجایی که وردپرس و جوملا هر دو سیستم مدیریت محتوا هستند، ویژگی های مشابه و مشترک زیادی دارند مانند افزونه های بیشماری که دارند، قیمت طراحی سایت وردپرس و جوملا، سئو و بهینه سازی سایت و ... که می توانید این اطلاعات را در مقاله طراحی سایت جوملا مطالعه کنید.


قالب وردپرس

همانطور که مطرح شد، باگذر زمان قالب های زیبایی برای سایت های متنوع مانند شرکتی، فروشگاهی، خبری و ... طراحی گردیده است و یکی از جذابیت های طراحی سایت وردپرس همین قالب های حرفه ای و متنوع می باشد که نیازهای کاربران را برطرف کرده و با کمک افزونه ها امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد.