طراحی سایت جوملا

جوملا چیست

سیستم مدیریت محتوا جزو محبوب ترین روش های طراحی وب سایت می باشد که با استفاده از قالب های آماده می توان بسیاری از سایت ها را طراحی کرد. سیستم های مدیریت محتوای زیادی وجود دارد اما جوملا بعد از وردپرس با در اختیار داشتن 3% از سایت های دنیا، محبوب ترین آن ها می باشد.
طراحی سایت جوملا
 

یکی از نکاتی که باعث شده افراد زیادی طرفدار طراحی سایت جوملا شوند، پشتیبانی آن از چندین زبان است و اگر قصد طراحی وب سایت جوملا به زبان های مختلف داشته باشید براحتی می توانید ماژول ها و منوها را به زبان مورد نظر تغییر داد. طراحی سایت جوملا هزینه کمتری نسبت به طراحی سایت اختصاصی دارد. در حقیقت قالب یکبار طراحی می شود و بارها از آن برای وب سایت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، اما توجه به این نکته نیز ضروری ست که قالب طراحی شده سایت شما ممکن است با سایت های زیاد دیگری مشابه باشد و یک طراحی منحصر بفرد نخواهید داشت. برخی ویژگی های طراحی سایت جوملا عبارتند از:


افزونه ها

جوملا دارای بیش از 6000 افزونه می باشد و هنگامی که قصد توسعه وب سایت را دارید به احتمال خیلی قوی می توانید افزونه ای را که مد نظرتان هست بیابید و با چند کلیک ساده براحتی بخش جدید و قابلیت های بیشتری را به وب سایت خود بیفزایید.


پنل مدیریتی

طراحی سایت جوملا این امکان را برای شما فراهم می کند که از طریق پنل مدیریت به دیگر کاربران وب سایت دسترسی های مناسبشان را اختصاص دهید و برای تغییر محتوای سایت و تصاویر براحتی بدون داشتن دانش برنامه نویسی همه کارها را از طریق پنل مدیریتی انجام دهید.


بروزرسانی جوملا

سیستم مدیریت محتوای جوملا به طور منظم آپدیت می شود و پشتیبانی سایت جوملا ویا مدیر باید بصورت منظم بروزرسانی قالب و افزونه ها را انجام دهد.


سئو

جوملا مشابه وردپرس دارای افزونه ای رایگان برای بهینه سازی سایت می باشد که شما می توانید با کمک گرفتن از این افزونه صفحات سایتتان را براساس اصول سئو ایجاد نمایید. علاوه بر این افزونه رایگان، افزونه های دیگری نیز با امکانات بیشتر وجود دارد که البته برای آن ها باید هزینه پرداخت کرد.


امنیت طراحی سایت جوملا

افزونه هایی برای امنیت سیستم تولید محتوای جوملا بوسیله توسعه دهندگان ایجاد گردیده و بعد گذشت زمان زیادی با استفاده از این افزونه ها باگ های آن ها برطرف شده و درحال حاضر بسیار کارآمد می باشند. امنیت سایت جوملا به عوامل زیادی وابسته است مثلا افزونه های امنیتی که استفاده نموده اید، بروزرسانی مداوم و به موقع و موارد دیگر.


قیمت طراحی سایت جوملا

در مجموع تمامی سایت هایی که با سیستم های تولید محتوا طراحی می گردند نسبت به طراحی سایت سفارشی هزینه کمتری را دارا می باشند. جدا از هزینه دامنه و هاست سایت که بسته به وب سایت و کاربرد آن باید خریداری گردند، هزینه اصلی دیگر خرید قالب می باشد که باید شرکت طراحی سایت که سفارش شما را دریافت میکند براساس نیازهای شما، قالب ها را بررسی کرده و مناسبترین را انتخاب وخریداری می کند. برخی افزونه ها بصورت رایگان در اختیار همه کاربران قرار گرفتند ولی برخی باید خریداری شوند.