چگونه طراحی سایت انجام دهیم

آیا از درآمد حاصل از داشتن یک سایت موفق آگاه هستید؟ می دانید سالانه چه مبالغی و توسط جه افرادی توسط سایت ها کسب می شود؟ تا بحال به فکر رونق کسب و کار خود از طریق داشتن یک وب سایت جهت معرفی خدمات و محصولات افتاده اید؟ اما چگونه یک سایت داشته باشیم؟ تفاوت سایت های رایگان با سایت سازها و بقیه روش های طراحی چیست؟ چگونه طراحی سایت انجام دهیم؟ و سوالاتی از این قبیل که در ابتدا ممکن است شما را گیج و سردر گم  کند، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید.

چگونه طراحی سایت انجام دهیم


انواع روشهای طراحی سایت

همانطور که بیشتر شما می دانید روشهای طراحی سایت، استاتیک و داینامیک هستند. از سویی دیگر می توانند دارای طراحی و برنامه نویسی اختصاصی باشند که هزینه های زیادی دارد و اصولا ارگان ها و شرکت های بزرگ باید از این روش استفاده کنند. روش دیگر از طریق قالب های طراحی سایت هست که در مقاله با همین عنوان مطرح گردید و آخرین گزینه و کم هزینه ترین که به دانش برنامه نویسی نیازی ندارد استفاده از نرم افزارهای سایت ساز می باشد. برای اینکه طراحی سایت انجام دهیم لازم است زبان ها و مهارت هایی را فرابگیریم. تنها در صورت استفاده از سایت سازها نیاز به یادگیری زبانهای برنامه نویسی و نشانه گذاری نیازی نمی باشد.
HTML و HTML5 زبان نشانه گذاری ست که مرورگرها آن را ترجمه می کنند. یادگیری آن راحت است اما تجربه نیاز است تا در این زمینه به مهارت کافی برسید. HTML5 ورژن جدیدتر می باشد که برخی قوانین جدیدی به HTML افزوده است.
CSS و CSS3 این زبان مکملی بر زبان HTML می باشد، بوسیله آن می توانید استایل صفحات وب را براساس سلیقه خودتان طراحی کنید. CSS3 ورژن جدیدتر CSS می باشد که قابلیت های بیشتری به آن اضافه شده تا کمتر از js در طراحی وب سایت استفاد شود. کتابخونه هایی نظیر Bootstrap نیز کار را برای طراحان تا حدی راحتتر کردند.
JavaScrit زبان اسکریپت نویسی برای رویدادها و المان های حرکتی صفحه وب سایت و ... مورد استفاه می باشد و کتابخانه JQuery بسیاری از نیازها کاربران را برطرف کرده است.
Photoshop اگر می خواهید یک سایت حرفه ای داشته باشید نکات گرافیکی و طراحی عکس ها و ... از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به یادگیری نرم افزارهای طراحی مانند فتوشاپ و Illustrator را دارید.

موارد بالا که بیان گردید برای سایت های استاتیک لازم می باشد ولی برای داشتن سایت داینامیک نیاز است یک زبان سمت سرور مانند PHP و ASP.NET را نیز بلد باشید.
حال می توانید متوجه شوید که بدون دانش و مهارت کافی در هر یک از موارد مذکور شما نمی توانید طراحی سایت انجام دهید و نیاز به افراد دیگر دارید.