طراحی سایت کودک

زمانی که به بازی های کودکان و سرگرمی هایشان در گذشته فکر می کنیم، تفاوتش با دنیای حال حاضر را به وضوح می توان حس کرد. اسباب بازیها و سرگرمی های کودکان رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته و همگام با تکنولوژی و اینترنت تغییر کرده است. طراحی سایت کودک بسیاری از نیاز های دنیای کودکان و مادران را در برمی گیرند. 
برای طراحی سایت کودک توجه به نکات گرافیکی و آشنایی با روحیات کودکان و روانشناسی رنگ اهمیت ویژه ای دارد. با بکارگیری رنگ ها و تصاویر متنوع و کودکانه، بچه های زیادی جذب سایت شما می شوند و اگر در هنگام طراحی سایت کودک به رده سنی بچه ها دقت کنید می توانید سایت را به شکلی راحت طراحی نمایید تا بچه ها بتوانند حتی بدون حضور یک بزرگتر از آن بهره مند گردند و ساعاتی را آنجا سپری کنند. در راستای جذب بچه ها، روشی پیشنهاد می گردد که قابل توجه است و آن هم جذب مادران و پدران به این وب سایت ها می باشد تا بدین طریق اجازه دهند فرزندانشان به این سایت مراجعه کنند. 


طراحی سایت کودک

سایت مخصوص کودکان

سایت می تواند بخش های متنوع و مفیدی داشته باشد مانند بخش مادران، سلامت فرزند، بازی، چیستان و سرگرمی، کتاب صوتی، نقاشی و .... یک ایده جالب این است که بخش آموزشی را در سایت در نظر گرفته و آموزش حروف الفبا و اعداد و حتی زبان انگلیسی را قرار دهید. همچنین با فروش پکیج های آموزشی بخش فروشگاهی سایت کودک را راه اندازی نمایید. در نظر گرفتن گفتگوی مادران در طراحی سایت کودک نیز ایده کاربردی می باشد.
  • سلامت مادران و فرزندان

با قرار دادن مقالات و اطلاعات علمی بروز در راستای بزرگ کردن بچه ها و سلامت مادران هنگام بارداری و قبل و پس از آن، افراد بیشماری را جذب وب سایت کودک کرد و هنگام مراجعه مادران اولا بخش های سرگرمی و آموزشی برای بچه های خود پیدا کرده، دوما آن ه از مادران شان یاد می گیرند که به این سایت مراجعه نمایند. در راستای تکمیل این بخش بهتر است از متخصص زنان و روانشناسان کودکان و مادران کمک گرفت تا اطلاعات درستی را به مادران منتقل کرده و اعتماد آنان را بدست آورید.
  • بازی های آنلاین و آفلاین

تفکیک بازی ها براساس رده سنی و نوع آنان، کودکان را علاقه مند به وب سایت شما می کند. بازی های رنگارنگ و در عین حال برای تقویت توانایی های کودکان نقش موثری خواهد داشت
  • کتاب صوتی

قصه گفتن پدران و مادران برای فرزندانشان با مشغله های روزانه بسیار دشوار می باشد. کتاب های صوتی سراسر اینترنت را فراگرفته اند، پیشنهاد خوبی ست که این امکان را برای کودکان در طراحی سایت کودک در نظر بگیرید و رده سنی هر کتاب را مشخص نمایید تا بچه ها بدون حضور والدین نیز از این امکان بهره مند شده و هم مطالب آموزنده یاد بگیرند و هم تشویق به کتاب خوانی شوند.
  • نقاشی

اختصاص دادن بخشی در طراحی سایت کودک برای قرار دادن نقاشی های بچه ها در وب سایت. علاوه بر اینکه با اینکار انگیزه در کودکان برای نقاشی ایجاد می شود، پدر و مادران می توانند استعدادهای فرزندانشان را متوجه شده و در راستای شکوفا سازی آن بکوشند.