تیم طراحی سایت

 تیم طراحی سایت

شرکت های طراحی سایت دارای یک تیم متشکل از افراد حرفه ای در زمینه های: طراحی گرافیک، برنامه نویسان، سئو یا همان بهینه سازی سایت می باشند. تیم های حرفه ای طراحی سایت، وظایف هر شخص را در ابتدای پروژه مشخص می کنند و با تعیین ضرب العجل کار را به صورت گروهی پیش می برند. برخی از افراد تیم طراحی سایت در زیر لیست شده است:
  1. طراحی گرافیک
  2. برنامه نویسان فرانت اند (سمت کلاینت)
  3. برنامه نویسان بک اند (سمت سرور)
  4. تیم تست و آزمایش
  5. متخصصان سئو

 

تیم طراحی سایت


طراحی گرافیک

این تیم شامل افراد حرفه ای با دانش گرافیک می باشند که دانش طراحی صفحات وب را داشته باشد. در بسیاری از شرکت ها یک طراح گرافیک کافی می باشد مگر اینکه کار شرکت و سفارشات به قدری باشد که نیاز به چند طراح گرافیک باشد. خروجی این تیم در واقع فایل های psd (همان فوتوشاپ) می باشد. اهمیت این تیم بسیار زیاد می باشد زیرا که بیشتر افراد زمانی که وارد سایت شما می شوند در وهله اول ظاهر سایت است که روی آنان تاثیر می گذارد. این فایل های طراحی شده که تمام رنگ ها، اندازه ها و محل هر المان و بخش را نشان می دهد بعنوان ورودی برنامه نویسان فرانت اند مورد استفاده هستند. در نتیجه طراح باید تمامی نیازهای مشتری را درک کند تا طرح های درستی را طراحی نماید.


تیم برنامه نویسی Front-end

در این تیم گاهی افرادی که فقط زبان نشانه گذاری html و css را کد می زنند از افرادی که JS جاوااسکریپت کد می نویسند جدا هستند ویا در خیلی مواقع این افراد همه توانایی ها را با هم دارند. متخصصان html و css خروجی فوتوشاپ طراحان گرافیکی را با کدهای HTML5 و CSS3 به فایل های html که قابل خوانده شدن توسط مرورگر ها هستند تبدیل می کنند. پویا نمایی یک وب سایت و تعاملات کاربر با صفحه وب توسط JS صورت می گیرد. این را نیز در نظر داشته باشید که JS و CSS خود دارای کتابخونه هایی هستند که بهتر است متخصصان دانش آن ها را نیز داشته باشند. 


تیم برنامه نویسی Back-end

این قسمت از دید کاربر پنهان است و بخش اعظم برنامه نویسی یک سایت توسط این تیم صورت می گیرد. ارتباط با پایگاه داده، محاسبات و استراتژی سایت، پنل های مدیریتی و کنترل کاربران، جستجو در سایت، نمایش اطلاعات و محصولات و ... همه در این بخش برنامه نویسی می گردد. خروجی این بخش فایلی به یکی از زبان های برنامه نویسی سمت سرور مانند php و ASP.net می باشد. 

 
تیم تست 

این تیم مسئولیت بررسی سایت ها و نرم افزارهای نهایی را دارند. آن ها سایت را از دید مدیر سایت، کاربران، بازدیدکنندگان و ... بررسی می کنند. انجام سناریوهای سایت و بررسی اهداف آن و یافتن مشکلات و ایرادات و در نهایت اطلاع رسانی این ارور ها به تیم مربوز بدان خطا می باشد. می توان گفت تیم پشتیبانی نیز بخشی از این تیم می باشد.


تیم بهینه سازی

همان طور که می دانید طراحی یک وب سایت و داشتن آن با دیده شدن وب سایت در موتورهای جستجو دو پروسه می باشد که نمی تواند صد در صد آنها را تفکیک کرد. زیرا هنگام برنامه نویسی، برنامه نویسان باید به نکات سئو نیز دقت کنند اما سئوکاران وظایف دیگری نیز برای کسب رتبه بهتر در گوگل باید انجام دهند که خود نیازمند تیم متخصص سئو می باشد.