تولید محتوا در سایت

تولید محتوا

مطالب مفید، کارآمد و سرگرم کننده در سایت یکی از مهمترین فاکتورهای جذب مخاطب می باشد. محتوا و فن بیان سایتها می توانند باعث افزایش بازدید شده و خوانندگان را برای مدت زمانی در وب سایت شما نگهدارد. با تولید محتوا در سایت به صورت اصولی و براساس استانداردهای سئو علاوه بر بهبود رتبه در گوگل، می توانید مشتریان را تشویق به خرید محصول یا دریافت خدمات ویا همکاری با شرکتی نمایید. تولید محتوا در سایت می تواند شامل متون با فن بالای مناسب مخاطبان وب سایت، تصاویر مرتبط و ویدئو باشد، که تمامی این محتواها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. 


تولید محتوا در سایت


تاثیر تولید محتوا در سایت بر سئو

همانطور که مستحضرید موتورهای جستجو هر روز الگوریتم های پیچیده تری را اعمال کرده و هوشمندتر از گذشته می شوند، لذا باید همگام با این الگوریتم ها تولید محتوا انجام داد و آنالیزهای لازم توسط تیم سئو صورت گیرد تا دقیقا براساس همین استانداردها و اصول تولید محتوا در سایت انجام شود. در گذشته تکرار برخی کلمات در سایت باعث بالا رفتن سایت در موتور جستجوی گوگل می شد و برخی وب سایت ها بدون اهمیت به محتوا با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی، سایت خود را به رتبه های برتر گوگل می رسانند، در حالی که وقتی کاربر کلمه مورد نظر را جستجو می کرد و وارد اولین پیشنهاد گوگل می شد حتی یک پاراگراف مفید و کارآمد در خصوص آن نمی یافت، بدین ترتیب گوگل الگوریتم جدیدتری را اعمال کرده و این الگوریتم براساس عبارات بررسی را روی صفحات وب انجام می دهد.
تولید محتوای متنی جدید، بدون عبارات تکراری، موجب کشف شدن توسط موتور جستجو می شود. همچنین تصاویر جدیدی که براساس استاندارد سئو در سایت قرار می گیرد، تگ های نوشته شده در متن، استفاده از کلمات کلیدی که بیشترین سرچ را در این زمینه داشته اند، لینک ها به صفحات دیگر سایت و لینک دیگر سایت ها به سایت شما و... همگی در سئو تاثیرگذارند.


فهم متون توسط موتور جستجو

مطمئنا درک و فهم یک انسان کاملا متفاوت از موتور جستجو می باشد. انسان ها به کیفیت متن اهمیت می دهند، فن بیان نویسنده و محتوای متن از ارزش بالایی برایشان برخوردار است این درحالی ست که موتورهای جستجو مفاهیم و درستی مطالب را درک نمی کند.
موتورهای جستجو می توانند عبارات تکراری را تشخیص دهند، بکار گیری کلمات کلیدی مرتبط در یک متن را بفهمند، پیوندها به مطالب دیگر و غلط های نگارشی و املایی را متوجه می شوند و دیگر نکات فنی که براساس الگوریتم ها آن ها را می یابند. همین موضوع باعث شده برخی از وب سایت ها به محتوای متنی تولید شده اهمیت نمی دهند فقط می خواهند براساس اصول سئو باشد یعنی اگر مطالب آنها مفهومی بران انسان ها نداشته باشد خیلی اهمیت نمی دهند همین که در گوگل رتبه برتری را کسب کنند کافیست. اما این افراد این نکته را فراموش کرده اند که کاربر برای سپری کردن زمانی در سایت نیاز به مطالب مفید دارد وگرنه خیلی زود سایت را می بندد و خود این برای سئو اهمیت دارد که مدت زمان بیشتری یک وب سایت باز بماند.


تعرفه تولید محتوا

هزینه تولید محتوا در سایت به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد و نکته اصلی و مهم این است که در تولید محتوا کپی برداری به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و تاثیر منفی بر سئو سایت دارد. هنگامی که کارمندی برای تولید محتوا در سایت استخدام می شود در محیط شرکت یا دورکاری ویا تولید محتوا به شرکت های دیگر واگذار می گردد، گروه سئو باید حتما کیفیت مطالب و تکراری نبودن آن ها را بررسی کنند. مواردی که در تعرفه تولید محتوا موثر است شامل موارد ذیل می شود:
  • داشتن منابع فارسی و بازنویسی
  • تحقیق و جستجو و نوشتن مطالب جدید
  • ترجمه کردن متون انگلیسی
  • موضوعات عمومی یا تخصصی
  • قراردادن مطالب در سایت
  • قراردادن تصاویر برای هر متن
  • طراحی تصاویر اختصاصی
  • تعداد کلمات هر متن
  • بررسی کلمات کلیدی 
  • ...