چرا در طراحی وب سایت از سایت سازهای خارجی مانند WordPress باید دوری کرد

نرم افزارهای سایت ساز که چند سالی است که در ایران رواج پیدا کرده است ولی هنوز نتوانسته  همانگونه که در جهان جایگاهی خوبی دارد در ایران نیز داشته باشد.
شوربختانه در ایران بدلیل نداشتن قانون کپی رایت و نبود سازمان نظارتی برای طراحی وب سایت و برنامه نویسی وب سایت مانند صنفهای دیگر سواستفاده های فراوانی صورت می گیرد .از آنجا که ثبت شرکت نیز در ایران فرآیندی ساده ای است وبرای آغاز طراحی سایت نیز هیچ اجباری برای مجوز وجود ندارد هر کسی با اندک آشنایی با طراحی سایت اقدام به ثبت شرکت (که گاهی ثبت شده هم نیستند) و نصب نرم افزارهای سایت ساز خارجی مانند WordPress,Joomla برای کارفرمایان با عنوان طراح سایت می کنند.و کارفرما غافل از اینکه این نرم افزار سایت ساز خارجی بصورت پیش فرض روی هاست نصب هستند و در واقع با خرید یک هاست یک وب سایت نیز دارند و خود با چند ساعت یادگیری با فیلم های فراوان آموزشی فارسی می توانند وب سایت برای خود راه اندازی کنند. پس نیازی به این شرکتهای دلال و واسطه ندارند.
 
سایت ساز

چرا سایت سازهای خارجی (WordPress,Joomla) گزینه های مناسبی برای حرفه ای ها نیستند

  1. آماتورها و تازه کارها به آنها یورش می برند اولین و ساده ترین ابزاری که به ذهن طراح سایت تازه کار می رسد همین نرم افزارها هستند.
  2. کندی وب سایت ، بیشتر وب سایتهای این نرم افزار بالای 2مگابایت حجم دارند
  3. بدلیل در دسترس همگان بودن کد و سورس ، ساده تر هک می شوند و بیشتر وب سایتها که هک می شوند با این ابزارها طراحی شده اند.
  4. امکان گسترش و انعطاف پذیری کمتری دارد .
  5. بستر و زبان برنامه نویسی بیشتر آنها php است که با نرم افزارهای سازمانی اداری مانند (حسابداری، اتوماسیون و crm و...) که بیشتر تکنولوژی  net. دارد ناسازگار است.

این سایت سازها برای چه کسانی مناسب است

  1. شرکتهای که سایتشان نیاز یه گسترش و یکپارچه سازی ندارد.
  2. شرکتهایی که وب سایت آنها  کاربرد خاصی به جز یک کاتالوگ الکترونیک ندارد.
 

آینده نگری در طراحی وب سایت

امروزه یک وب سایت یک نرم افزار است و باید بتواند با نرم افزارهای دیگر ارتباط داشته باشد .آینده وب سایت ها نیز وابستگی و یکپارچگی همه نرم افزارهای یک شرکت به همدیگر است.یک شرکت طراحی سایت باید توان تکنیکی و فنی تولید نرم افزار و تجربه ای دست کم ده ساله در این رشته برای تحلیل و تولید و گسترش نرم افزار داشته باشد.
آشکار است که کارفرمایان دوست دارند که کارشان را به دست حرفه ای ها و تکنیکال ها بسپارند. 
 

نرم افزار های سایت ساز های ایرانی جایگزین مناسب طراحی وب سایت اختصاصی

 نرم افزارهای سایت ساز بسیاری در ایران امروزه براساس WordPress نوشته شده که گزینه مناسب نیست چون شرکت توسعه دهنده بستر وردپرس توانایی و دانش پیش نیاز طراحی و تحلیل سیستم در صنعت نرم افزار  را ندارند. و بر فرض اگر ورد پرس روزی پشتیبانی نشود  شرکتهای طراحی سایت که بر این بستر کار می کنند نابود می شوند.
خوشبختانه چند نرم افزارهای سایت ساز ایرانی نیز تولید شده که شرکت های ایرانی تولید کننده آن پیوسته آنها را پشتیبانی و بروز رسانی می کنند و توانایی رقابت با سایت سازهای خارجی را دارند و نکته های منفی آنها را نیز ندارند.

پی و بنیاد یک شرکت فنی نرم افزاری

زیر ساخت و سنگ بنا و فلسفه یک شرکت فنی و شرکت برنامه نویسی دانش و تکنولوژی آنها است که به مانند خون در بدن روان است و می تواند پروتین و ویتامین های مورد نیاز را به همه بخشها برساند که توان نوآوری و خلاقیت را در یک شرکت زنده نگه دارد . شرکتی که محصولش تولید خودش نیست چه دلیلی برای وجود و چه حرفی برای گفتن دارد!!؟