نکاتی در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی 

از نام سایت فروشگاهی واضح و مبرهن است که هدف اصلی آن فروش محصولات خود می باشد. تمامی سایت های فروشگاهی تا حدی اصول و استراتژی ثابتی را دارند و همان روند را دنبال می کنند. برخی سایت ها، فروش بیشتری دارند به دلایل مختلفی مانند قدیمی بودن و حس اعتمادی که مردم به آن ها دارند. در این هیاهو که هرروز سایت های فروشگاهی بیشتری طراحی و ساخته می شوند برای رقابت با آنها و خصوصا سایت های معتبر اولیه در زمینه فروش کالا و اسم و رسم دار، باید نکات بیشتری را مد نظر قرار دهید تا بتوانید همپای آنان حرکت کنید و حتی مشتریان آنان را به بازدید از سایت خود تشویق کرده و مشتری دائم خود کنید. 
نکات زیری وجود دارند که کمتر سایت فروشگاهی به آن ها اهمیت می دهد، درحالی که همین نکات و ظرافت ها نشان از اهمیت دادن به مشتریان می باشد و حس راحتی و اعتماد بیشتری را به آنان منتقل می کند. کم کم باعث می شود مشتریان شما سایتتان را به دیگران معرفی کنند. برای افزایش فروش اینترنتی می توانید به مقاله افزایش فروش در سایت فروشگاهی مراجعه کنید. در ادامه نکاتی در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی را مطرح خواهیم نمود که ریزبینانه تر از مسائل کلی یک سایت فروشگاهی هستند.

نکاتی در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی


پشتیبانی و گارانتی

هنگام ارسال کالا ممکن است برای محصول مشکلی ایجاد شود و یا کالا از ابتدا دچار نقصی باشد، سایت فروشگاهی باید امکان تعویض ویا پس گرفتن آن را برای مشتری قرار دهد. گارانتی وسایل دیجیتالی نیز جزو مواردی ست که باعث ایجاد حس اعتماد برای مشتریان می شود. از سویی دیگر پاسخگویی پشتیبانی در چنین شرایطی اهمیت ویژه دارد، مطمئنا فردی که جنسی را دریافت کرده و مشاهده می کند کالایی که بابت آن زمان و هزینه صرف کرده دچار نقصی ست، ناراحت است وحتی ممکن است زود عصبانی شود، در این هنگام نحوه پاسخگویی بخش پشتیبانی و آرامش و اطمینان به مشتری بسیار اهمیت دارد. این مسئله می تواند باعث شود آن مشتری در انتها راضی باشد و دوباره از سایت شما خرید کند یا نه تنها خودش دیگر برای خرید از سایت فروشگاهی شما اقدامی نکند بلکه نظرات مخرب او در سایت و تشویق به خرید نکردن آشنایان آن شخص، باعث از دست دادن مشتریانتان خواهد شد. 

نظرات کاربران و نقد محصولات

در تمامی سایت های فروشگاهی توضیحاتی را درمورد محصولات قرار می دهند ولی اگر بخشی برای نقد و بررسی محصولات قرار دهند که افراد متخصص نظراتشان را بیان کنند موجب علاقه مندی بیشتر کاربران می گردد و نظرات مشتریانی که از آن محصول خریداری نموده اند نیز تاثیر بسزایی در کسب اعتماد مشتریان جدید دارد. تجربه و بررسی های علمی ثابت کرده مردم  زمان زیادی را برای خواندن نظرات مردم در وب سایت ها سپری می کنند و با نظرات مثبت تشویق به خرید آن می شوند.

معرفی محصولات مرتبط

ایده خوب دیگری که پیشنهاد می گردد حتما در سایت خود اعمال کنید، معرفی محصولات مرتبط با خواسته مشتری می باشد. حتی با توجه به تاربخچه خرید یک مشتری سایت می تواند هنگام ورود این کاربر محصولاتی که می داند علاقه مندی آن کاربر است معرفی کند. 

وضوح تصاویر

در اینکه بخش تصاویر کالا باید عکس های با کیفیت داشته باشد شکی نیست اما اینکه امکان زوم کردن (بزرگ نمایی) و یا حتی مشاهده سه بعدی را در اختیار مشتری قرار دهید افراد بیشتری حس فروشگاه حقیقی را دریافت می کنند و انگیره خرید به صورت انلاین را در آنها ایجاد می کند.