نکاتی جهت افزایش بهبود صفحه و فرم ورود کاربران در طراحی سایت

نکاتی جهت افزایش بهبود صفحه و فرم ورود کاربران در طراحی سایت

در حال حاضر با افزایش ارتباط کاربران با وب سایت ها و تعاملی و کاربردی تر شدن وب سایت ها فرم های ورود و بهینه سازی آن ها اهمیت بسیاری پیدا کرده است. در ادامه به نکاتی که استفاده از فرم ها ی ورود را برای کاربران کاربردی تر می سازند خواهیم پرداخت.
 

جایگزینی ایمیل به عنوان نام کاربر

استفاده از ایمیل در فرم ورود به جای نام کاربری می تواند ورود کاربران به سایت شما را راحت تر کند چون با عضویت کاربران در سایت های گوناگون و شبکه های اجتماعی مختلف امکان این که کاربر نام کاربری برای ورود به سایت شما را فراموش کند زیاد است.


ورود به سایت با اکانت شبکه های اجتماعی

امروزه وارد شدن به یک سایت با حساب شبکه های اجتماعی بسیار محبوب شده وبدلیل اینکه بسیاری از  کاربران دارای اکانت شبکه های اجتماعی هستند، افزایش پیدا کرده است. با این روش کاربران براحتی میتوانند از اطلاعات ورود این شبکه ها جهت ورود به سایت شما استفاده کنند و دیگر نیازی به ساخت حساب کاربری برای ورود به سایت نیست.


طراحی ساده فرم ورود

بیشتر سایت های اجتماعی بزرگ و شناخته شده دنیا برای ورود کاربران به وب سایت شان فرمی را در نظر گرفته اند. آن ها با تحقیق و توسعه برای بهبود تجربه کاربری، زمان زیادی را صرف فرم ورود کاربران میکنند. شما می توانید با سر زدن به این وب سایت از فرم ورود آن ها الگوبرداری کنید و تا جای ممکن این فرم را ساده طراحی کنید. از قرار دادن فیلد های اضافه بپرهیزید. همچنین بهتر است خطاهای بوجود آمده را با رنگی واضح و قابل دید برای کاربر مشخص کنید تا با راهنمایی درست شما خطا های بوجود آمده را رفع نماید.


فراموشی رمز عبور

با قراردادن لینک بازیابی رمز عبور در قسمتی از صفحه که کاملا قابل نمایش باشد این امکان را به کاربران سایت خود بدهید که در صورت فراموشی رمز عبور با کلیک بر روی آن لینک بتوانند بعد از گذراندن مراحل بازیابی مجددا به سایت شما بازگردند. در ضمن بهتر است تا جایی که می توانید مراحل بازیابی رمز را ساده تر کنید.