نکات موثر در طراحی سایت های فروشگاهی

نکات موثر در طراحی سایت های فروشگاهی

با افزایش محبوبیت تجارت الکترونیک و گسترش آن در دنیا و تاثیر مثبت آن در اقتصاد جهانی، همچنین افزایش میزان فروش بر پایه تجارت الکترونیک ، رقابت را برای رقبا در این عرصه تنگ کرده و ورود و موفقیت را دشوارتر نموده است . در این مقاله به چند نکته که میتواند کمک بزرگی به موفقیت شما در تجارت الکترونیک داشته باشد می پردازیم.
 

جایگاه مناسب دکمه های خرید در صفحه

دکمه های خرید که با گزینه های اضافه به سبد خرید و یا خرید آنلاین و ... در سایت ها نمایش داده می شود را باید طوری در سایت طراحی و قرار دهید که هم از نظر رنگ بندی، نوع و سایز فونت مناسب باشد و هم در جایی از صفحه جایگذاری کنید که کاملا در معرض دید کاربر باشد.
 

نوع طراحی یک وب سایت

از آن جا که هدف نهایی در طراحی سایت های فروشگاهی تبدیل کاربر به مشتری و در نتیجه فروش بیشتر میباشد پس باید در نوع طراحی و بروز بودن آن دقت کنید چون موثرترین راه موفقیت در یک سایت فروشگاهی مجازی به عهده طراحی ساده ولی در حین حال حرفه ای می باشد.
 

اهمیت دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

بهتر است در سایت خود بخشی را ایجاد کرده و به شبکه های اجتماعی اختصاص دهید تا با این کار علاوه بر معرفی خود و محصولات، فروش خود را در این بخش نیز افزایش دهید. گذاشتن دکمه های اشتراک گذاری در وب سایت و شبکه های اجتماعی در دنیای تجارت الکترونیک بسیار اهمیت پیدا کرده است. در صورت وجود این دکمه ها کاربر میتواند محصولی جدید و خاصی را که  شما معرفی کرده اید را به دوستان خود اطلاع دهد که این باعث درصد فروش بیشتر شما می شود.
 

فواید و راهکارهای ساده سازی در طراحی و خرید محصولات

متاسفانه بسیاری از طراحان بر این باورند که در یک سایت فروشگاهی چون هدف آن فروش محصولات میباشد بیشترین تمرکز خود را بر روی بخش خرید بگذارند وفقط آن بخش را ساده طراحی کنند در صورتی که این تفکر اشتباه می باشد و باید تمام مراحل طراحی یک سایت از صفحه اول تا صفحاتی که درباره جزییات یک محصول می باشد را به شکل بهینه طراحی و پیاده کنند تا کاربر را به سمت خرید نهایی هدایت کند.همچنین به مرحله پرداخت توجه داشته باشید که طراحی آن بخش نیز باید اصولی، ساده و کوتاه باشد یعنی به نحوی طراحی را انجام دهید که همه کاربران با سطح سواد مختلف و تجربه استفاده متفاوت از اینترنت بتوانند خرید را انجام دهند و دچار سردرگمی نشوند که مجبور به ترک سایت شما شوند.