نکات موثر در سایت های فروش آنلاین

نکات موثر در سایت های فروش آنلاین

اولین و مهم ترین هدف یک سایت فروشگاهی افزایش تعداد بازدید کنندگان و فروش بیشترمحصولاتی که ارائه میدهد می باشد. یکی از عواملی که میتواند این امر را میسر گرداند، طراحی و گرافیک آن است. گاهی با تغییرات هر چند جزیی می توان تغییرات بزرگی را در راندمان یک وب سایت ایجاد کرد.
 

استفاده از منو و زیر منوهای مرتب

یکی دیگر از نکاتی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم استفاده از منو و دسته بندی کامل محصولات می باشد که بهتر است در بالای سایت قرار بگیرد . چون در یک سایت فروشگاهی کاربر با استفاده از منو و زیر منوهای مرتب و طبقه بندی شده به راحتی میتواند به خواسته و نیاز خود برسد.
 

مشخص بودن فیلد جستجو در سایت

سعی کنید حتما در طراحی سایت از فیلد جستجو استفاده کنید و نحوه قرار گیری آن در سایت را جایی قرار دهید که به راحتی قابل دیده شدن باشد چون در سایت های فروشگاهی اکثرا کاربران برای سرعت در خرید محصول و صرفه جویی در زمان از این فیلد استفاده میکنند پس فیلد جستجو می تواند کمک شایانی به آنها کند. همچنین شما میتواند در صورت نبود محصول مورد نظر، محصولات مشابه ای را که دارید به او پیشنهاد بدهید. با این کار امکان ترغیب کاربر را برای خرید در سایت خود افزایش داده اید.


دسترسی راحت تمامی کاربران برای خرید

به دلیل طولانی بودن روند ثبت نام در برخی وب سایت ها، بهتر است این گزینه را در سایت خود اختیاری کنید تا کاربران خیلی سریعتر و راحتتر خرید خود را از سایت شما انجام دهند. چون امروزه بدلیل کمبود وقت و افزایش سرعت خدمات در اینترنت کاربران ترجیح میدهند به سایتی مراجع کنند که در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف خود دست یابند.


ایمنی اطلاعات خرید کاربران

همان طور که میدانید در خرید های اینترنتی پرداخت به صورت آنلاین انجام می شود و برای انجام این کار، کاربر می بایست اطلاعات حساب شخصی خود را وارد نماید تا بتواند خرید را انجام دهد. در این مرحله امنیت یک سایت برای کاربر بسیار اهمیت دارد که شما میتوانید با استفاده از گواهینامه های امنیتی این اعتماد را از سمت کاربر به خود جلب نمایید.