مهم ترین عوامل بهینه سازی (سئو) 2017

مهم ترین عوامل بهینه سازی (سئو) 2017

امروزه با توجه به پیشرفت کسب و کار اینترنتی همه میخواهند بهترین رتبه در موتور های جستجو را داشته باشند اما عوامل زیادی در کسب رتبه و بهینه سازی تاثیر گذار است. همچنین با توجه به اینکه دائما الگوریتم های گوگل در حال تغییر و آپدیت هستند باید مطابق با آن پیش رفت تا به این امر دست یافت.
در این مقاله به برخی از مهم ترین عوامل بهینه سازی (سئو) می پردازیم.


بک لینک ها در سئو

امروزه اکثریت اهمیت بک لینک ها را کم ارزش یا حتی بی ارزش میدانند ولی باز هم یکی از عوامل تاثیر گذار و مهم در یک وب سایت بک لینک هایی هستند که دارای ارزش محتوایی بالایی باشند، چون در آپدیت اخیر گوگل (پنگوئن) لینک های بی محتوا را شناسایی می کند و نتیجه کار بی حاصل می ماند پس بهتر است از لینک هایی استفاده کنید که با سایت شما هم خانواده باشند و تبادل بین لینک ها ایجاد کنیم.
همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی از لینک ها استفاده کنید که تاثیر بسزایی در بهینه سازی دارند. چون از آنجا که همه میدانید تبلیغ در این شبکه ها امروزه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
حالا با توجه به این نکته میتوانید لینک ها ی بی محتوای قبلی را حذف و از لینک هایی با محتوای غنی استفاده کنید.
 

وابستگی محتوا و سئو

در حال حاضر محتوا و سئو بهم وابسته هستند، یعنی داشتن یک محتوا غنی بدون زیر ساخت و سئو قوی امکان پذیر نیست و برعکس.
 

اهمیت واکنش گرایی سایت (ریسپانسیو)

امروزه به دلیل راحتی و در دسترس بودن تلفن های همراه هوشمند ، کاربران برای استفاده از صفحات وب مورد نیاز از تلفن همراه استفاده میکنند به همین دلیل الگوریتم های گوگل به طراحی سایتی سازگار با هر نوع دسنگاه همینطور ریسپانسیو بودن سایت و روند بهبود افزایش سرعت بارگذاری سایت اهمیت زیادی می دهند.
 

بروزرسانی الگوریتم های موتور جستجو

تغییرات و آپدیت های مکرر موتور های جستجو مشکلاتی را برای وب مسترها بوجود آورده است.مثلا در بروز رسانی اخیر گوگل ، امتیازات منفی را برای سایت هایی که از پاپ آپ استفاده کرده بودند اعمال کرد که احتمالا این روش تداوم خواهد داشت.


اهمیتschema  در سایت

با استفاده از داده های بکر و بروز در وب سایت می توانید این شانس را به خود بدهید که در موتور های جستجوی گوگل بیشتر دیده شوید، این داده ها شامل جزئیات هر محصول می باشد.
 

کلیک پذیر بودن سایت

یکی دیگر از مهم ترین عوامل بهینه سازی (سئو) ، اهمیت تعداد کلیک ها نسبت به جستجوهای مورد نیاز کاربر بر روی یک سایت است . هر چقدر یک سایت دارای مطالب مفید و کاربردی تری باشد افراد بیشتری را به خود جذب و آن ها را ترغیب به جستجو در  بخش های مختلف سایت میکند و همین باعث بالا رفتن زمان ماندن کاربر در سایت می شود.
 

استفاده از تگ  Ampبرای موبایل

یک راه میانبر برای بهبود سئو در سال 2017 استفاده از Amp  ها است.
Amp  ها پروتکل هایی هستند که با استفاده از آن ها صفحات یک وب سایت با سرعت بیشتری در تلفن های همراه کاربران باز می شوند و استفاده از آن ها برای وب سایت های خبری اهمیت بیشتری دارند.


نشانه گذاری محتوا برای جستجو کاربران

برای اینکه تمام کاربران بتوانند از محتویات سایت شما استفاده کنند و بیشتر در محیط بمانند بهتر است سایت را ساده و طبقه بندی شده طراحی کنید تا کاربر کمتر دچار گمراهی شود و به خواسته خود در سایت شما برسد که این نکته هم در بهینه سازی سئو و الگوریتم های موتور های جستجو اهمیت بسزایی دارد.
بهتر است خطاهایی که در لینک ها مشاهده می شود را رفع کنید.
سعی کنید از مطالب بکر و بورز استفاده کنید تا کاربر را برای دنبال کردن مطالب ترغیب نمایید.
آدرس دهی و منوها و Url  ها در سایت کاملا خلاصه و مرتبط با مطالب صفحه باشد.