عوامل موثر درافزایش تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری

عوامل موثر درافزایش تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری

امروزه وب سایت های مختلفی در بخش تجارت الکترونیک در حال معرفی محصول و یا خدماتی که ارائه میدهند هستند. مهم ترین هدف این شرکت ها افزایش تعداد بازدید کنندگان و تبدیل آن ها به مشتری می باشد. البته اینجا منظور از نرخ تبدیل کاربر به مشتری صرفا به منظور خرید محصول نمی باشد و هدف های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد مانند عضویت کاربر در خبرنامه ، اطلاعات تماسی او و ... که میتواند یک کاربر و بازدید کننده را تبدیل به مشتری کند.که این اتفاق برای طراحان بسیار حائز اهمیت می باشد.
 

انتخاب سایز و فونت مناسب

ممکن است شما فکر کنید که نوع و سایز فونت مطالب فقط جنبه زیبایی در سایت را دارند، در صورتی که یکی از عوامل تاثیر گذار در بهبود نرخ تبدیل کاربر به مشتری درست و بجا استفاده کردن از فونت ها و توجه به اندازه نوشته ها می باشد. به عنوان مثال  تیتر ها و عناوین مهم با فونتی مشخص و سایزی بزرگ تر از بقیه باشد که با طراحی صحیح میتوانید توجه کاربر را به نکات مهم سایت جلب نمایید.
 

انتخاب رنگ درست و مناسب

امروزه این موضوع را زیاد شنیده ایم که رنگ ها می تواند تاثیرات زیادی را بر روی احساسات انسان ها بگذارند و همانطور هم که در تحقیقات به عمل آمده نیز ثابت شده که هر رنگ می تواند عملکرد مخصوص به خود را داشته باشد.پس بهتر است در طراحی سایت نیز از این نکته استفاده کنیم وبا شناخت رنگ ها و کاربرد و تاثیری گذاری آن ها، رنگی را انتخاب نماییم که مطابق با هدف و کارکردهای یک شرکت تجاری باشد.
 

تعیین عکس مناسب در محتوا

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید انتخاب عکس مناسب و نحوه قرارگیری آن در سایت می باشد. فقط در صورتی از تصویر استفاده کنید که  بخواهید توجه کاربر را به موضوع جلب نمایید و یا در صورتی که با قرار دادن تصویر بتوانید کمکی به کاربر کرده باشید. در غیر این صورت از گذاشتن تصاویر گوناگون خودداری کنید چون باعث پراکندگی دید کاربر به مطالب سایت می شود.
 

الویت بندی براساس مهم بودن یک موضوع

در سایت خود موضوعات را بر اساس مهم بودن آن ها الویت بندی کنید و آن ها را با رنگ، سایز و نوع فونت از بقیه موارد جدا کنید تا توجه کاربر به آن جلب شود و شما نیز به هدف خود برسید.
با تحقیق و مطالعه بیشتر در این زمینه میتواند به مراتب سایت حرفه ای تری را پیاده سازی و اجرا نمایید و به هدف خود یعنی تبدیل کاربر به مشتری برسید.