بررسی مزایا و معایب گذاشتن تصویر بک گراند کل صفحه در طراحی

بررسی مزایا و معایب گذاشتن تصویر بک گراند کل صفحه در طراحی

در حال حاضر طراحی سایت به سرعت در حال تغییر و بروز شدن متد های قبلی یا تکنیک و روش های جدیدی می باشد.طراحان برای طراحی سایتی حرفه ای و مدرن باید طبق این قاعده پیش روند تا بتواند سایتی بروز طراحی کنند.این روزها در طراحی  استفاده از تصویر پس زمینه بزرگ و تمام صفحه مورد استقبال و توجه زیادی قرار گرفته و طراحان نیز با توجه به این نکته در طراحی از این روش استفاده میکنند، ولی اگر بخاطر داشته باشید در چند سال گذشته هم این متد اجرا و طراحی می شد که به علت حجم بالای تصاویر، کند بودن سرعت اینترنت در گذشته و دیر لود شدن صفحه نظرات منفی کاربران را به سوی خود بازداشت.

اما امروزه بخاطر بهبود سرعت اینترنت این روش مجدد مورد استقبال کاربران و طراحان قرار گرفته است. از مزایای این روش می توانیم به تاثیر دید مثبتی که در کاربر ایجاد میکند اشاره کنیم به این صورت که با ورود کاربر به وب سایت و با مواجه با یک تصویر بزرگ در تمام صفحه که نمایشگر فعالیت شما می باشد امکان جذب کاربر به سایت شما بسیار بالا خواهد رفت و همین موضوع باعث ادامه و همکاری کاربر با سایت شما میشود.

بهتر است در این روش تنها از یک تصویر که بیانگر فعالیت و زمینه کاری شما می باشد استفاده کنید، چون این کارعلاوه بر اینکه می تواند تاثیر بسزایی بر روی کاربر داشته باشد شما را متمایز از رقیبانتان میکند که این تفاوت برای کاربر نیز چشم گیر می باشد و آن را درک میکند.
یکی از مهم ترین مسائل در طراحی از نظر طراحان تاثیر بصری است که از طریق دیدن سایت به کاربر منتقل می شود که میتواند در ذهن او نیز تاثیر مثبت ایجاد نماید به همین دلیل طراحان با این تکنیک سعی در جذب هر چه بیشتر کاربران برای یک سایت را دارند. بعد از جذب کاربر نوبت شماست که با محتوای بکر و بروز که در سایت استفاده میکنید، بتوانید کاربر را به مشتری تبدیل نمایید.
در کنار این مزایا معایبی نیز وجود دارد، اولین مورد این است که با اضافه کردن تصویر حجیم ، سایت شما در مقایسه با سایتی که از تصویر استفاده نکرده سرعت پایین تری دارد که این مورد در بهینه سازی موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت جز امتیاز منفی به شمار می رود. برای اینکه این امر صورت نپذیرد باید تا جایی که به وضوح تصویر لطمه نمیخورد حجم عکس را کم کنید و با این کار به افزایش سرعت سایت کمک نمایید. همچنین بهتر است یک نمای تیره به تصاویر اضافه کنید تا نوشته های سایت بهتر دیده شوند.به هیچ عنوان از تصاویر با رنگ های تند و زننده استفاده نکنید.
دومین موردی که باید به آن اشاره کنیم این است که طراحان با الگو برداری از وب سایت های مدرن و پیشترفته در این روش تصویربزرگی را در بک گراند استفاده میکنند که هیچگونه خلاقیتی در آن نیست و از تصاویری استفاده میکنند که حتی گویای کسب و کار و فعالیت مدیران سایت نمیباشد و کاربران را به خود جذب نمیکند.