برخی اشتباهات پیش آمده در طراحی سایت ریسپانسیو

برخی اشتباهات پیش آمده در طراحی سایت ریسپانسیو

در حال حاضر گوشی های هوشمند تلفن همراه یکی از ابزارهای مهم در راستای اهداف بازاریابی اینترنتی می باشند.به دلیل رشد روزافزون تعداد کاربرانی که از تلفن همراه استفاده میکنند و با بوجود آمدن تکنیک ریسپانسیو در طراحی سایت که میتواند سازگاربا  هر نوع دستگاهی باشد این تکنیک به شدت رو به رشد می باشد.همچنین طراحی یک وب سایت بدون مشکل و ایده آل می تواند منجر به تبدیل نرخ کاربر به مشتری شود و باعث افزایش کارایی سایت شما بشود.
بسیاری از طراحان بخاطر طراحی بهینه و سازگار با هر نوع دستگاهی از تکنیک ریسپانسیو در طراحی پروژه ها استفاده میکنند که ممکن است گاهی دارای مشکلاتی باشند. درادامه به برخی از این اشتباهات می پردازیم تا سایتی بدون مشکل و به صورت کاملا حرفه ای در نظر کاربران موبایلی بوجود آورید.


کوتاه کردن عنوان و پیام ها

بخاطر کوچک بودن صفحه نمایش موبایل ها باید تا می توانید پیام و عنوان ها را خلاصه و کوتاه کنید تا کاربر مجبور به جابجایی صفحه نمایش خود نشود و بتواند به راحتی در یک صفحه تمامی اطلاعات سایت شما را مرور کند، البته این موضوع به این منظور نیست که شما در طراحی بخواهید از فونت ریز استفاده کنید چون در آن صورت هم مشکلاتی برای کاربر بوجود می آید. بهتر است از دکمه های ادامه مطلب و برای اطلاعات بیشتر... با استفاده از یک رنگ مشخص در سایت استفاده کنید و با استفاده از CSS در طراحی ریسپانسیو سایز فونت ها را بهینه نمایید.


تعامل با کاربر از طریق دکمه ها و لینک های جذاب

می توانید با استفاده از لینک های جذاب و نمایش آن ها با استفاده از دکمه های بزرگ و واضح علاوه بر اینکه کارایی وب سایت خود را افزایش داده اید تعامل بین کاربران با سایت را نیز ایجاد نمایید.به طور مثال با طراحی جذاب و چشم گیر فرم های ثبت نام و یا عضویت در یک خبرنامه کاربران را تشویق به استفاده از آن ها نمایید.
 

استفاده از لینک تلفن تماس

در بعضی از وب سایت ها مشاهده کرده اید که در قسمت بالای سایت خود شماره تماس قرار می دهند. در طراحی سایت های موبایلی برای تعامل کاربر با وب سایت باید از لینک تلفن تماس استفاده کنید تا کاربر با لمس لینک بتواند با شما ارتباط برقرار کند.

در آخر با چند دستگاه موبایل با مدل و رزولوشن های متفاوت بخش های گوناگون را بررسی نمایید تا از صحت کار خود اطمینان حاصل نمایید.