برخی از نکات ساده سازی و اهمیت آن در طراحی

برخی از نکات ساده سازی و اهمیت آن در طراحی

در حال حاضر سایت هایی از سوی کاربران مورد استقبال قرار میگیرند که اصول اولیه ساخت و طراحی در آن به شکل کاملا ساده چیدمان شده و از عناصر و تکنیک های پیچیده کمتر استفاده شده است . البته این سایت ها باید به گونه ای باشد که در حین سادگی از فن و تکنیک های بروز و پیشترفته بهره برده باشند. امروزه وب سایت های برند و شناخته شده دنیا از اصول طراحی ساده و پرهیز از هرگونه شلوغی درسایت خود استفاده میکنند که این عامل توانسته است مخاطبان و کاربران زیادی را بخود جذب کنند و آن ها را زودتر به هدف اصلیشان در سایت برسانند.


مزایای طراحی ساده در وب سایت به شرح زیر است:

بهتر دیده شدن مطالب مهم و زودتر به هدف رسیدن کاربر
نمایش بهتر وب سایت ها در دستگاههای مختلف
مدیریت آسان مطالب سایت، به علت کم و یا حذف شدن عناصر اضافه
پرهیز از شلوغی و گمراهی کمتر کاربر
سریعتر لود شدن سایت
ارتقا استفاده کاربران از سایت
تجربه حس مدرن و حرفه ای بودن به کاربر

 

عواملی که به شما کمک میکند تا سایتی هر چه ساده تر طراحی کنید:

طراحی های زیبا و بروز

با نگاهی به برخی از وب سایت های بزرگ و شناخته شده دنیا متوجه می شوید که بیشترین تمرکز این شرکت ها بر روی عناوین و محتوا های اصلی گذاشته شده است و با حذف حاشیه ها، تبلیغات، مطالب غیر ضروری، پاپ آپ ها وهر آنچه که باعث شلوغی و پراکندگی سایت و گمراهی کاربر می شود، توانسته اند سایتی ساده ولی پر کاربرد با کاربران بسیار زیاد را به خود جذب کنند.

مدیریت آسان منوها در وب سایت

گاهی برای شما هم پیش آمده است که با ورود به یک سایت و دیدن منوهای پیچیده دچار سردرگمی شده باشید. حال با توجه به اصول ساده سازی میتوانید منوهای سایت را به صورت کاملا ساده و به دور از افکت های سنگین طراحی کنید که کاربر بتواند خیلی راحت از سایت شما استفاده کند. با این روش میتوانید رضایت کاربران را جلب و تعداد آن ها را افزایش دهید.

استفاده محدود از رنگ و فونت ها

برخی از طراحان فکر میکنند هر چه سایت دارای رنگ های مختلف باشد جذاب تر و زیباتر دیده می شود اما در صورتیکه شما بخواهید از تکنیک ساده سازی استفاده کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که از حداقل رنگ، کاراکتر، تصویر و فونت استفاده کنید یعنی میتوانید برای طراحی سایت از یک رنگ اصلی و دو رنگ مکمل استفاده نمایید تا ذهن کاربر روی محتوای اصلی تمرکز داشته باشد و به بیراهه  کشیده نشود.