اشتباهاتی که درطراحی سایت های تعاملی بوجود میاد

اشتباهاتی که درطراحی سایت های تعاملی بوجود میاد

از آن جا که امروزه تعامل کاربر با سایت، کار راحتی نبوده و روز بروز این تعامل در حال تغییر است و سخت تر می شود و دیگر مانند گذشته انیمیشن های متحرک و تصاویر پر زرق برق نمیتوانند کاربران را تحت تاثیر قرار دهند، به همین دلیل طراحی سایت جهت ایجاد تعامل کاربر با سایت نیز آسان نبوده و به برنامه ریزی دقیق تجزیه و تحلیل رفتار کاربر نیازمند است. در ادامه به مشکلات و اشتباهات رایج که در طراحی سایت ها جهت ایجاد تعامل بهتر وجود دارد می پردازیم.


بی اهمیتی نسبت به طراحی فرم ها

فرم های یک سایت اهمیت فراوانی برای جذب کاربر به سایت و تبدیل نرخ کاربر به مشتری دارند. پس با بررسی فرم سایت های کاربردی و اجتماعی شناخته شده و الهام گرفتن از آن ها فرمی طراحی کنید که با توجه به ساختار وب سایت شما بتواند تعامل بین کاربر با سایت تان را ایجاد نماید.
 

خلاقیت بیش ازاندازه

امروزه بخاطر تنوع تکنیک ها و تکنولوژی ها در دنیای وب، طراحان سعی می کنند با استفاده حداکثر از این روش ها تمام توانایی خود را بکار گیرند، در صورتیکه گاهی استفاده بیش از حد از این تکنیک ها در یک وب سایت هر چند که طراحی خلاقانه و پیشترفته ای داشته باشد ولی موجب سردرگمی کاربر می شود.
 

شلوغی بیش ازحد مطالب

در گذشته صاحبان و مدیران وب سایت ها دوست داشتند تمامی اطلاعات و محتویات یک سایت از آب و هوا گرفته تا جدول مسابقات را در یک صفحه ببینند ولی امروزه این طور نیست، با این وجود هنوز هم سایت هایی هستند از جمله سایت های خبری که با وارد شدن به آن ها همه چیز در هم و نامرتب نمایش داده می شود و دارای تبلیغات بسیار و تصاویر متحرک زیادی می باشند که اصلا جالب نیستند و دیگر برای کاربران، این نوع سایت ها جذابیتی ندارند و حتی شلوغی بیش از حد و تبلیغات زیاد موجب ترک کاربر نیز می شود.
 

منوهای گیج کننده

در طراحی سایت خود از منوهایی استفاده کنید که قابل نمایش باشند و راهبری راحت و ساده ای داشته باشند. گاهی سایت هایی را دیده ایم که برای رفتن از یک صفحه به دیگر صفحات احتیاج به تمرکز و تفکر دارد و به بازی های فکری شباهت دارد و با ایجاد منوهای خیلی خاص و استفاده از تکنیک های نامرئی و نامعلوم موجب سردرگمی و ترک کاربر از محیط وب سایشان می شوند.