استفاده از عناصر از پیش طراحی شده در طراحی سایت

استفاده از عناصر از پیش طراحی شده در طراحی سایت

در حال حاضر با توجه به اینکه روش های طراحی یک سایت به سرعت در حال آپدیت هستند و روز به روز پیچیده تر می شوند برای طراحی نیازمند به یک گروه افراد متخصص می باشد. در طراحی باید مطمئن شویم که وب سایت ایجاد شده برای رسیدن به هدف کسب و کار مورد نظر و ایجاد یک تجربه کاربری خوب بهینه شده است. یکی از راههایی که میتوان اطمینان حاصل کرد که گروه در مسیر درستی قرار گرفته استفاده از عناصر از پیش تعیین شده و یا راهنمای اولیه طراحی است.
 

راهنمای اولیه طراحی یک سایت

در یک تیم طراحی بدلیل اینکه کسی مطابق با سلیقه شخصی خود کاری را پیش نبرد یک سری اصول گرافیکی و قوانین از پیش طراحی شده ای وجود دارد که طراحان باید مطابق آن پیروی کنند.به این قوانین از پیش تعیین شده راهنمای اولیه طراحی یک سایت میگویند.
 

نمایه ها ( آیکون)

همین طور که میدانید استفاده از نمایه ها (آیکون) در وب سایت و وبلاگ های امروزی امری ضروری بحساب میاید . استفاده از نمایه ها در طراحی سایت به کاربر کمک شایانی خواهد کرد . فقط بخاطر داشته باشید هنگام استفاده از نمایه ها به رنگ بندی ، یک شکل بودن و سایز مناسب برای قرارگیری در کنار هم دقت شود تا نمایه برای کاربر جذاب تر دیده شود.

بوجود آوردن یک راهنمای اولیه در طراحی سایت

تحقیق و بررسی نام تجاری

نخستین گامی که برای ایجاد یک راهنمای اولیه در طراحی سایت باید در نظر بگیرید استفاده از نام تجاری است.هر چقد شناخت شما نسبت به این نام ، برند ، اهداف و ارزش های شرکت بیشتر باشد راهنمای اولیه طراحی شما به برند و هدف های شرکت نزدیک تر خواهد شد.
 

جمله نگاری

یکی از ابزار های ارتباطی مهم در طراحی سایت جمله نگاری یا تایپو گرافی می باشد. تایپوگرافی هنر چیدمان حروف برای یک زبان تصویری ، تقویت ویژگی بصری حروف و نزدیک ترین نوشتار به وجه تصویری است.در تایپو گرافی نوع ، تنظیم و سایز فونت ها ، رنگ متون و لینک ها و نحوه استفاده از آن بسیار حائز اهمیت است .استفاده از تیترهای heading در آغاز هر صفحه و استفاده از جملات درشت به عنوان تیتر اصلی و انتخاب فونت و رنگ متفاوت باعث ایجاد جمله بندی متمایز در چیدمان صفحه میشود.
 

شخصیت نام تجاری

با توجه به این که هر برند شخصیت مختص به خود را دارد باید قبل از استفاده کاملا شخصیت برند را بررسی کنیم که بهتر بتوانیم کلمات و اصطلاحات را متناسب با مد روز و شخصیت برند را تعیین کنیم.
 

استفاده از عکس

همه ما بارها این جمله را شنیده ایم که امروزه تصاویر می توانند بخوبی جایگزین کلمات شوند . پس در انتخاب تصویر بجای کلمه دقت فرمایید که بهترین نتیجه از این جایگزینی را بگیرید و بتوانید منظورتان را بدرستی به کاربر انتقال دهید و مطمئن شوید که تصاویر را در یک جهت انتخاب کردید.همچنین میتوانید شخصیت نام تجاری خود را استفاده کنید.
 

منوها

یکی از عناصر مهم در طراحی سایت منوها می باشند که باید از نظر رنگ بندی ، سایز ، نوع و طراحی در راهنمای اولیه طراحی در نظر گرفته شوند.
 

فوصل میانی

یکی دیگر از عناصر در طراحی فاصله ها هستند. ایجاد فاصله کافی و منظم ساختار حرفه ای تری را به کاربر نشان میدهد. پس بهتر است فوصل میان تیتر ها ، جمله بندی و عکس ها مناسب انتخاب شوند تا از لحاظ بصری به صورت حرفه ای تری برای کاربر نمایش داده شود.
 

رنگ سازمانی

امروزه رنگ ها نقش اساسی در معرفی و شناسایی یک برند و تاثیر گذاری و ماندگاری در ذهن کاربر دارند.پس انتخاب رنگ چه در طیف رنگ های اصلی و چه در طیف رنگ های فرعی نقش مهمی برای راهنمای اولیه طراحی ایجاد میکند. همچنین بهتر است در کنار رنگ های اصلی و مکمل از رنگ های خنثی مثل سفید ، سیاه و خاکستری استفاده شود.