6 نکته مهم برای طراحان وب سایت

6 نکته مهم برای طراحان وب سایت

در حالیکه امروزه تکنیک های طراحی سایت به سرعت در حال رشد می باشد ، همه طراحان سایت در حال رقابت و تلاش برای هر چه  بهتر و حرفه ای تر انجام دادن این کار هستند . در این مقاله به چند مورد که به شما در این زمینه کمک خواهد کرد می پردازیم.


ایمنی و امن بودن یک وب سایت

همانطور که میدانید امروزه کاربران به دنبال سایتی هستند که در آن اصول امنیتی رعایت شده باشد پس در نتیجه یک طراح موظف به شناخت و رعایت اصول امنیتی و بکارگیری از آن در یک سایت می باشد تا رضایت مشتری را جلب نماید.


مهارت تحقیق و توسعه

در طراحی سایت داشتن دانش فنی و کسب تجربه و همچنین بروز بودن اطلاعات ، از مهم ترین مواردی می باشد که طراح باید با مطالعه و جستجو در تمامی زمینه های طراحی سایت بتواند تمامی مشکلات و خطا ها را شناسایی و رفع نماید.
 

کد نویسی جاوا اسکریپت

امروزه یاد گرفتن زبان جاوا اسکریپت کمک بزرگی به طراحان میکند چون با استفاده از این زبان می توانند براحتی طراحی برنامه کاربردی موبایل و دیگر اپلیکیشن های تحت وب را انجام دهند. با استفاده از این روش میتوانند تعامل بیشتری با کاربران سایت ایجاد کنند و همچنین با یادگیری جاوا اسکریپت میتوانند راههای مختلفی را برای طراحی یک سایت استفاده و با روش های مختلف، سایتی تخصصی و حرفه ای طراحی نمایند.
 

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا

با استفاده و بهره گیری از پکیج های مدیریت محتوا مانند جوملا، ورد پرس و دروپال میتوانید به صورت تخصصی طراحی و پیاده سازی سایت ها را انجام دهید. تمامی این سیستم ها کاملا شناخته شده و بروز می باشند که استفاده از آن ها می تواند باعث بالا رفتن سرعت در آماده سازی پروژه های سایت ، اپلیکیشن های کاربردی ، آموزشی و دیگر موارد شوند. ولی نکته قابل توجه که باید به آن اشاره کنیم، بسته بودن سیستم های مدیریت محتوا از نظر آینده نگری و وسعت پروژه و همچنین انعطاف نداشتن برای تغییرات برنامه نویسی و سفارشی سازی پروژه می باشد.
 

استفاده از تکنیک ریسپانسیو

به دلیل استفاده زیاد کاربران از تلفن همراه و جستجو در محیط وب، کاربران طرفدار سایتی هستند که با همه نوع دستگاهی سازگاری و همخوانی داشته باشد که این مورد فقط در صورتی اتفاق میفتد که در سایت شما از روش ریسپانسیو استفاده شده باشد.شما میتوانید با تحقیق و استفاده ازاین تکنیک، سایتی به مراتب حرفه ای تر طراحی کنید و رضایت کاربران تان را افزایش دهید.
 

بهینه سازی در طراحی

یکی دیگر از نکات مهمی که طراح باید در طراحی سایت به آن توجه داشته باشد تا سایتی کاملا حرفه ای و مطابق با اصول سئو طراحی کند، بهینه سازی و استفاده از تکنیک های سئو می باشد تا سایت کارفرما بتواند در نتایج اولیه جستجو گوگل قرار بگیرد.