نکات موثر در طراحی سایت رستورانی

نکات موثر در طراحی سایت رستورانی

هر شخصی که تجربه رستوران داری وهر شغلی که مرتبط با غذا باشد را دارد این را میداند که اولین عامل تحریک کننده مشتری برای خوردن غذا، دیدن تصویرغذاهایی است که در آن رستوران ارائه و سرو می شود و بعد از آن ، به مرحله چشایی و ... می رسد. با این وجود بسیاری از افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند در طراحی وب سایت رستوران این موضوع مهم را نادیده میگیرند و بیشترین تمرکز خود را بر روی متن و منوها و سفارش گیری آنلاین میگذارند. در ادامه به برخی از عوامل تاثیر گذار در طراحی سایت رستورانی میپردازیم.
 

انتخاب تصاویر اشتها برانگیز

شما با انتخاب تصاویر خیره کننده و با وضوح بالا میتوانید اشتهای مشتری را تحریک و او را به خرید ترغیب نمایید. ممکن است شما بهترین و شگفت انگیز ترین غذاها را در رستوران خود داشته باشید ولی فقط با انتخاب تصاویر درست و مناسب است که میتوانید توجه کاربر را به آن ها جلب نمایید و فروش خود را افزایش دهید.
 

استفاده از تصویر در منو

شما هیچ وقت نمیتوانید با استفاده از متن و تعریف و تمجید کردن از غذایی خوشمزه بودن آن را به مشتری القا کنید. برای این که این حس را در مشتری بوجود بیاورید احتیاج به عکس با کیفیت از غذاها ما بین منو و متن دارید.
 

نوع رنگ و فونت نوشتار

بهتر است در انتخاب رنگ دقت داشته باشید و برای تحریک حس گرسنگی مشتریان از رنگ هایی مثل قرمز و نارنجی استفاده کنید.همچنین به نوع فونت ها نیز باید توجه داشته باشید مثلا با استفاده از فونتی درشت تر از بقیه متن ها  پیشنهادات خود را به کاربر انتقال دهید.
 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

بعد از انتخاب درست تصاویر و منو ها  برای بیشتر دیدن شدن باید اجازه اشتراک گذاری خدمات را به کاربران بدهید و با قرار دادن دکمه های اشتراک گذاری در جای مناسبی از صفحه این امکان را به کاربر می دهید که خدمات شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
 

سایت بدون موزیک

درست است که مشتریان در فضای رستوران با شنیدن موزیک لذت بیشتری از خوردن غذا می برند ولی این دلیل نمیشود که شما در سایت تان نیز از موزیک استفاده کنید.چون ممکن است کاربر در شرایطی نباشد که با ورود به سایت شما موزیک پخش شود در این صورت او ناچار به ترک سایت شما می شود.