معرفی راهکارهایی برای طراحی سایت کاربر محور

معرفی راهکارهایی برای طراحی سایت کاربر محور

در این مقاله به چند راه که می تواند در بهبود تجربه کاربری وب سایت شما تاثیرگذار باشد و وب سایت شما را کاربر محورتر نماید می پردازیم.


انتخاب درست رنگ های سایت

ازعوامل ماندگاری یک سایت در ذهن کاربر رنگ می باشد که میتواند باعث حفظ کاربر در سایت شود. انتخاب رنگ درست و مطابق با زمینه فعالیت کاری شما می تواند ار مهم ترین و موثر ترین راههای موفقیت یک وب سایت باشد.پس در انتخاب رنگ دقت کنید و ترجیحا از یک یا دو رنگ اصلی و مکمل استفاده نمایید و از بکار بردن رنگ های تند و زننده دوری کنید.
 

طراحی ساده منوها

باید منوها را ساده و به دور از هر گونه پیچیدگی طراحی کنید.نحوه قرار گیری منوها در سایت باید به طوری باشد که کاربر با ورود به صفحه  با حداکثر 3 کلیک به اطلاعات مورد نظر خود در سایت شما برسد.
 

استفاده از تصویر

استفاده از تصاویر مناسب و هماهنگ با محتوا می تواند فضای سایت شما را از یکنواختی خارج و به صفحه روح دهد.پس در نتیجه علاوه بر اینکه محتوا و مطالب سایت باید بروز و بهینه باشد تا در رتبه بندی گوگل کسب امتیاز نمایید باید در کنار تولید محتوا و مطالب، تصاویری را انتخاب کنید که بتواند نظر کاربران را به خود جذب کند و حتی از طریق عکس نیز بتواند با سایت شما ارتباط برقرار کنند.
 

طراحی ریسپانسیو

با نگاهی به دنیای پیرامون وآمار وب سایت ها و تحلیل مرورگر ها متوجه می شوید که روز بروز به تعداد کاربران موبایلی اضافه می شود و این دسته از کاربران بدنبال سایتی می گردند که همه جوره با دستگاه آن ها سازگار بوده و با کار کردن در آن سایت دچار مشکل نشوند.پس در نتیجه سایتی می تواند رضایت کاربران را جلب کند که با تکنیک ریسپانسیو طراحی شده باشد.
 

قرار دادن اطلاعات کامل از خود

برای تعامل بیشتر با کاربر بخشی از سایت را به اطلاعات تماس تلفن ، موبایل ، ایمیل و صفحات شبکه های اجتماعی اختصاص دهید تا کاربر بتواند براحتی با شما در ارتباط باشد. در بیشتر سایت ها متاسفانه این اطلاعات برای ارتباط با کاربر وجود ندارد و این عامل منفی برای بازدیدکننده از سایت شما می باشد.