نکاتی برای انتخاب درست عکس برای وب سایت

نکاتی برای انتخاب درست عکس برای وب سایت

در بعضی مواقع طراحان و مدیران وب سایت ها به علت سرعت بخشیدن در کار به درستی عکس ها را انتخاب نمیکنند و تمرکز لازم را بر روی انتخاب تصویر ندارند در صورتی که انتخاب صحیح  تصاویر می تواند تاثیر بسیار زیادی روی کاربر بگذارد.در ادامه چند نکته که میتواند در این زمینه به شما راهنمایی کند را ذکر میکنیم.


رنگ بندی و ترکیب رنگ ها

بهتر است برای تصاویر اصلی در صفحه اولیه سایت از رنگ هایی استفاده کنید که با رنگ بندی زمینه سایت همخوانی و مطابقت داشته باشد. و حتی می توانید از رنگ اصلی سایت، با لایه کم رنگتر از رنگ اصلی بر روی بقیه تصاویر نیز قرار دهید که این نکته کاملا سلیقه ایی میباشد.


انتخاب تصویر تاثیرگذار برروی کاربر

انتخاب تصاویر تاثیر گذار می تواند شما را به هدف برقراری ارتباط کاربر با سایت برساند در اینجا شما میتوانید با کاربر خود ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را مطرح نمایید. با انتخاب یک تصویر صحیح و مناسب در صفحه تماس با ما میتوانید مخاطب را به پر کردن فرم تماس ترغیب نمایید.


وضوح تصویر

در انتخاب تصاویر دقت لازم را بکار ببرید و از عکس های بی کیفیت و با وضوح پایین در سایت خود استفاده نکنید چون استفاده از تصاویر بی کیفیت، نشانه غیر حرفه ای بودن یک سایت و خدمات آن را می رساند و تا جایی حجم تصویر خود را پایین بیاورید که لطمه ای به کیفیت و وضوح تصویر از دید کاربر وارد نشود.


انتخاب تصاویر مرتبط با وب سایت

شما باید از تصاویری در سایت خود استفاده نمایید که مرتبط با زمینه فعالیت و کسب و کارتان باشد و قرار نیست که شما از هر تصویری که خوشتان آمد آن را در سایت خود قرار دهید.
 

منتقل کردن احساس توسط عکس

با دیدن تصاویر گوناگون احساسات مختلفی به شما دست میدهد که این احساسات ناشی از بار احساسی که یک تصویر دارد می باشد که با دیدن تصویر آن حس به شما منتقل می شود و آنرا تجربه میکنید. به عنوان مثال شما برای اینکه بخواهید یک حس شادی به کاربرانتان انتقال دهید باید از تصاویر شاد ، جشن ها و هر تصویری که حس شادی کاربر را برمی انگیزد باید در سایت تان استفاده کنید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید انتخاب عکس های احساسی میتواند تاثیر مثبت یا منفی بر روی برند تجاری شما داشته باشد. پس با توجه به این نکته برای طراحی سایت حرفه ای و تخصصی در نظر گرفتن انتقال احساسات درست بسیار مهم می باشد.