طراحی وب سایت مطابق با موبایل یا اپلیکیشن های موبایل

طراحی وب سایت مطابق با موبایل یا اپلیکیشن های موبایل

در جوامع امروزی به دلیل رشد سریع تکنولوژی و گسترش روزافزون استفاده کاربران از تلفن های همراه هوشمند در فضای مجازی صاحبان کسب و کار را به این فکر انداخته تا با ایجاد راهکارهای مختلف و ایجاد سایت هایی با تکنولوژی ریسپانسیو و اپلیکیشن های موبایل، خود را به کاربران معرفی و مخاطبان بیشتری را به خود جذب نمایند و کسب و کار خود را رونق دهند. حال سوالی که برای آن ها بوجود آمده این است که کدام روش را انتخاب کنند که نتیجه بهتر و سود بیشتری از فروش محصولات و خدمات را برایشان به ارمغان بیاورد
در این مقاله ما تفاوت ها و ، معایب و مزایا هر روش را بررسی کردیم که در ادامه به آن می پردازیم.


طراحی اپلیکیشن برای موبایل

شما با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل می توانید به آسانی خود را در فضای مجازی معرفی و کسب درآمد نمایید. یک اپلیکیشن موبایل می تواند یک ابزار مناسب برای ارتباط شما با کاربران باشد البته در صورتی که همواره از آن استفاده کنید.شما با استفاده از اپلیکیشن این حس را به کاربر القا میکنید که در کسب و کار خود مصمم و حرفه ای هستید. همچنین با در نظر گرفتن اپلیکشین این امکان را به کاربران خود میدهید که حتی به صورت آفلاین هم به شما دسترسی داشته باشند.


نمایش وب سایت برای موبایل

با رشد روزافزون کاربران موبایل، وب سایت ها ی موبایلی و وب سایت هایی که در طراحی آن ها از تکنیک ریسپانسیو استفاده شده اهمیت زیادی پیدا کردند. ولی با این حال تفاوت بسیاری بین این دو وجود دارد.اولین تفاوت آن ها در این است که وب سایت های موبایلی فقط برای موبایل طراحی شده ولی طراحی سایت با تکنیک ریسپانسیو قابلیت نمایش در هر نوع دستگاهی را دارد و فقط مخصوص به موبایل و کاربران موبایلی نمیباشد. بیشتر مواقع وب سایت های موبایلی آدرسی متفاوت با دامنه اصلی دارند و مانند یک ساب دامین که با حرفm  به کاربران نمایش داده میشود به کاربران موبایل نشان داده خواهد شد. در صورتی که در طراحی سایتی با تکنیک ریسپانسیو سایت همیشه بر روی دامنه اصلی است و با استفاده از دستگاه های مختلف همان قالب اصلی سایت مطابق با هر دستگاهی را به کاربر نمایش میدهد.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که در وب سایت های موبایلی به دلیل ساده سازی سایت و با حذف موارد حجیم و حذف بخش هایی که در سایت اصلی وجود دارد سرعت بیشتری نسبت به سایت اولیه پیدا کرده و در نتیجه استفاده کاربران از سایت را راحت تر میکند ولی از سوی دیگر این اتفاقات باعث گمراهی کاربر نیز می شود چون سایت موبایلی با سایت اصلی مطابقت دارد و می تواند نقص نسخه موبایل را به کاربر نشان دهد.