طراحی سایت های مسطح و یکدست

طراحی سایت های مسطح و یکدست

دو برند شناخته شده در زمینه کامپیوتر (مایکروسافت و اپل) از طراحی فلت در محصولات خود استفاده کردند و باعث ترغیب طراحان به این نوع طراحی شدند که در حال حاضر اکثر طراحان حرفه ای از طراحی فلت یا مسطح در پروژه های خود استفاده میکنند.
 

طراحی ساده و فلت

طراحی فلت باید به گونه ای باشد که در آن از کمترین عناصر استفاده شود به طوری که در این روش طراحی ما عناصر اضافی ، انواع فونت و رنگ بندی ، حاشیه ها ، تبلیغات ، سه بعدی کردن عناصر و سایه ها را نمی بینیم. طراحی مینیمالیستی همانطور که از اسمش پیداست باید در آن از حداقل عناصر و ساده سازی المانها استفاده شود تا کاربران بتوانند براحتی از آن سایت استفاده کنند.این نوع طراحی مناسب استفاده برای کاربران موبایل می باشد.
 

استفاده درست و بجا از رنگ و فونت

با حذف عناصر در ساده سازی سایت ، بهتر است در طراحی فلت مطالب مهم را با رنگ های جذاب و سایز و نوع فونتی که با فضای سایت شما همخوانی داشته باشد به نحوی طراحی کنیم که مخاطب را به خود جذب کند و بیشترین تمرکز را روی بخش مهم سایت شما داشته باشد.
 

چیدمان منو و دکمه های سایت

با ایده از سایت های بزرگ و مطرح که با این روش طراحی شده اند متوجه میشویم که چیدمان منو این سایت ها بسیار ساده و بدور از افکت های پیچیده می باشد همینطور دکمه های سایت به شکل بزرگ و بارنگ های متمایز انتخاب می شوند تا کاربران سایت بتوانند به سادگی به اطلاعاتی که در سایت می خواهند دسترسی داشته باشند.
 

جذابیت گرافیکی سایت

این روش طراحی نزد کاربران از محبوبیت ویژه  ای برخورد است چون بدلیل سادگی وشباهت به طراحی اپلیکیشن های موبایل کاربران به راحتی می توانند از یک وب سایت استفاده کنند.در این نوع طراحی، طراح با حذف عناصر اضافی و افکت های اضافه و تمرکز بر مطالب مهم میتواند سایتی کاملا حرفه ای را طراحی کند. در این صورت طراح هم توانسته است رضایت کاربران را جلب نماید و هم کاربران می توانند به هدف اصلی شان در سایت برسند.