برخی عوامل ناپسند در طراحی سایت

برخی عوامل ناپسند در طراحی سایت

سیر تغییرات در طراحی سایت هم مانند بقیه عواملی که در دنیای پیرامون ما به سرعت در حال تغییر هستند می باشد. همانطور که در دنیای مد و زیبایی روش هایی مد می شوند و بعد از مدتی مد جدیدی ارائه میشود که ممکن است مد قبلی کامل از بین برود ویا خیلی کمرنگ شود در طراحی سایت هم به همین صورت میباشد یعنی با آمدن یک روش ممکن است روش قبلی بخاطر بی ثباتی و تاثیرات منفی کاملا از بین برود.
اما همانطور که شاهد طرز لباس پوشیدن افرادی هستیم که برای بقیه خنده دار و مضحک است و به نظر از مد افتاده و قدیمی می باشد ، در طراحی سایت نیز هنوز هم سایت هایی هستند که با روش های قدیمی و ناپسند طراحی شده و باعث غیر حرفه ای بودن یک وب سایت می شوند. در ادامه به چند عامل که باعث میشود نمایش یک سایت زشت و ناپسند جلوه دهد را توضیح خواهیم داد.
 

استفاده از فلش و تصاویر متحرک

سال های گذشته تکنیکی بنام فلش در دنیای طراحی بوجود آمد که طراحان نیز از این تکنولوژی به شدت استقبال کردند و بخاطر جلب توجه کاربران شروع به استفاده از فلش در طراحی وب سایت کردند.اما این تکنولوژی مشکلاتی را با خود به همراه داشت اعم از کاهش چشم گیر سرعت یک وب سایت ، باز نشدن سایت در مرورگرهای جدید و همچنین اینکه برای سئو یک سایت بهینه نبودند.در نتیجه عمر این متد بسیار کوتاه بود ولی ناگفته نماند که هنوز هم کسانی هستند که در طراحی سایت خود از این روش ها استفاده می کنند و باعث می شوند کاربران بسیاری را بخاطر بروز نبودن سایت از دست دهند.
 

نمایش کلید واژه ها برای سئو

در گذشته بخاطر بهینه سازی و سئو سایت، طراحان بخش هایی در سایت را به تکرار کلمات کلیدی که در مرورگر ها توسط کاربر سرچ می شدند را اختصاص می دادند که در رتبه سایت هم تاثیر داشت.این بخش ها  باعث گرفته شدن فضای سایت و دید نامناسب صفحه می شد. این روش با بروز شدن موتور های جستجوگر تقلب شناخته شد و باعث دادن امتیاز منفی از سمت موتورهای جستجوی گوگل به این نوع سایت ها شد. همچنین به دلیل ساختار قدیمی ، کاربران این نوع سایت ها را غیر حرفه ای تلقی می کنند.


پاپ آپ ها

یکی دیگر از عواملی که باعث میشود یک سایت برای کاربر ناخوشایند به نظر برسد استفاده از پاپ آپ های مزاحمی هستند که با هر کلیک باز شده و سرعت جستجوی مطالب و دقت کاربر را کاهش میدهد البته نوع دیگری از پاپ آپ ها هستند که به منظور ارائه پیشنهادات در سایت نمایش داده می شود که باز هم ممکن است همین نوع از پاپ آپ ها هم برای برخی کاربران مزاحمت ایجاد نمایند.
 

استفاده از رنگ های روشن و غلیظ

بهتر است در طراحی سایت حداکثر از سه رنگ اصلی یا مکمل در کنار رنگهای خنثی استفاده کنید چون با استفاده از رنگ های مختلف، روشن و غلیظ باعث می شوید سایت تان جلوه ای ناپسند و زشت به خود بگیرد.
 

منوی پنهان و دور از دید کاربر

هر چقدر میتوانید منو ها را ساده و در دسترس و دید کاربر قرار دهید چون استفاده از منوهای مخفی منجر به سردرگمی کاربر و به هدر رفتن زمان استفاده از مطالب سایت می شود و امکان دارد سایت شما را ترک کند.
 

قراردادن اطلاعات در صفحه اصلی نه فرعی

صفحه اصلی به صفحه ای گفته میشود که کاربر با ورود به سایت براحتی بتواند در مورد کسب و کار شما و هدف اولیه سایت اطلاعات کسب کند. در برخی سایت ها این اطلاعات که باید در صفحه اصلی نمایش داده شوند، در صفحات فرعی و به شکل یک گالری تصویر و ویدئو نمایش داده میشوند.
 

استفاده از فونت های فانتزی

در برخی از وب سایت ها هنوز شاهد فونت های فانتزی هستیم که هر چند یک سایت دارای محتوای قوی ، بروز و تخصصی باشد ولی نوع فونت باعث می شود که وب سایت کاملا غیر حرفه ای به نظر آید.